۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۳۱۶۶۶
مدیر استانی حوزه علمیه لرستان:

شعبان، ماه افزایش حسنات الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه لرستان با تأکید بر این که ماه شعبان مقدمه و سرآغازی برای ورود به ماه مبارک رمضان است اظهار داشت: با انجام اعمال وارده در ماه مبارک شعبان و تزکیه نفس می توانیم با حضور قلب کامل وارد ماه رمضان شویم و از خیرات این ماه بزرگ به نحو احسن استفاده کنیم.
شعبان

 

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر استانی حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که خداوند متعال برای انسان ایام و لیالی را برای آمرزش گناهان انسان قرار داده است ابراز داشت: ماه شعبان که مقدمه ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است از جمله الطاف خداوند متعال به انسان برای آمرزش گناهان و هدایت به راه راست است.

استاد حوزه علمیه لرستان با تأکید بر این که خداوند برای هر عمل و مکانی ارزش قائل شده است، بیان داشت: ماه پر خیر و برکت شعبان از جمله ماه هایی است که نزد خداوند بسیار ارزشمند است و این خود فرصتی برای آمرزش گناهان انسان خاطی است.

مدیر استانی حوزه علمیه لرستان با اشاره به اعمال وارده در ماه شعبان اظهار داشت: روزه داری، نماز، استغفار و ذکر خداوند متعال از اعمال وارده در این ماه می باشند که در روایات پیامبران و ائمه اطهار(ع) بسیار مورد تأکید واقع شده است.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از دیگر اعمالی که در ماه شعبان در روایات بسیار مورد تأکید قرار گرفته است صدقه دادن می باشد که این امر سبب رضایت الهی و افزایش نعمات الهی می شود.

استاد حوزه علمیه لرستان تصریح کرد: حضرت رسول اکرم(ص) در روایتی می فرمایند: « شعبان ماه من است، و هر کس یک روز در این ماه را روزه بدارد، خداوند بهشت را بر او واجب می کند » که این نشان دهنده عظمت و بزرگی ماه مبارک شعبان نزد خداوند متعال است.

وی با تأکید بر این که ماه شعبان مقدمه و سرآغازی برای ورود به ماه مبارک رمضان است اظهار داشت: با انجام اعمال وارده در ماه مبارک شعبان و تزکیه نفس، می توانیم با حضور قلب کامل وارد ماه رمضان شویم و از خیرات این ماه بزرگ به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به معنای لفظی شعبان تصریح کرد: پراکندگی خیرات و افزایش حسنات در این ماه از سوی خداوند متعال علت اصلی نامیدن این ماه به نام شعبان است.

وی اضافه کرد: حضرت علی(ع) در فضیلت و نام ماه شعبان می فرمایند: « خداوند در این ماه درهای رحمت را بر مؤمنان گشوده است و خیرات خودش را به قیمت ارزانی در اختیار مؤمنان قرار داده است که این خیرات و حسنات با انجام کارهای آسانی بدست می آید».

حجت الاسلام مبلغی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: نماز، روزه، زکات، امر به معروف و نهی از منکر، نیکی به والدین، نزدیکان و همسایگان و اصلاح بین دو نفر از جمله اعمال و افعالی است که حضرت امیرمؤمنان(ع) در این حدیث برای بدست آوردن خیرات و حسنات خداوند به آن اشاره کرده اند./9461/ت303/ب

ارسال نظرات