۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۹۷۱
امام جمعه موقت اهواز:

هزار پایگاه اوقات فراغت در خوزستان نشان از رشد فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: برنامه های فرهنگی که در اوایل انقلاب اجرا می شد غیر منجسم بود؛ اما امروزه شاهد برنامه های متنوع و با محوریت دین و روحانیت اجرا می‌شود.

آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در آیین افتتاحیه طرح رهپویان ولایت با بیان این که از برکات انقلاب اسلامی گسترش برنامه های فرهنگی در کشور است، اظهار داشت: برنامه های فرهنگی که در اوایل انقلاب  اجرا می شدند غیر منجسم بودند؛ اما امروزه شاهد برنامه‌های متنوع و با محوریت دین هستیم.

  وی تصریح کرد: وجود هزار پایگاه در خوزستان که در اوقات فراغت فعالیت‌های خوب و سازنده ی را اجرا می کنند نشان از حرکت فرهنگی در استان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به میمنت فرا رسیدن میلاد با سعادت امام عصر(عج) با اشاره به سوره عصر خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این سوره به «عصر» قسم یاد کرده که معانی مختلفی دارد  که در بعضی از تفاسیر عصر به مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) معنا شده است. 

 

آیت الله حیدری افزود: ولی در بعضی از تفسیرهای قرآنی لفظ عصر به ظهور امام عصر(عج) تشبیه شده است و در این باره امام خمینی(ره) یک وجه خوبی ارائه داده اند که شاید مقصود از عصر وجود نازنین حضرت حجت(ع) است.

استاد حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: در ادامه کلام امام خمینی(ره) آمده است که امام زمان(عج) عصاره جهان هستی و  خلقت است؛ چرا که رسالت آن امام آرزوهای پیامبران و ائمه(ع) است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مربوط به حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: در حدیثی که از پیامبر اسلام (ص) نقل شده، آمده است که وقتی آن حضرت به معراج رفتند چهره های همه ائمه اطهار(ع) را مشاهد کردند که در بین آن ها یک شخصی مانند ستاره درخشان بود که ندا آمد ای رسول خدا! آن شخص مهدی آل محمد(عج) است.

 

وی افزود: در ادامه این سوره آمده است که انسان‌ها زیانکارند و در خسران هستند مگر کسانی که سه ویژگی‌ ایمان، داشتن عمل صالح و دعوت به یکدیگر به حق و صبر را داشته باشند./9458/پ202/س

ارسال نظرات