۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۳۲۷۱۳

تفکیک دانشکده علوم انسانی تبریز به سه دانشکده مجزا

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه تبریز از تفکیک دانشکده علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه به سه دانشکده در راستای تحقق منویات رهبری خبر داد.
دانشگاه تبريز

 

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی، رییس دانشگاه تبریز امروز در مراسم معارفه رؤسای این سه دانشکده اظهار داشت:در جهت منویات مقام معظم رهبری برای توجه به علوم انسانی و به منظور توسعه فعالیت­های دانشگاه تبریز و تمرکززدایی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه به سه دانشکده مجزا تفکیک شد.


رییس دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت علوم انسانی اظهار داشت: علوم انسانی در بین سایر رشته­ها جایگاه ویژه ای دارند و مسیر حرکت جامعه را تعیین می­کنند اما متأسفانه در گذشته توجه چندانی به توسعه این علوم نشده است که دانشگاه تبریز با توسعه دانشکده علوم انسانی و اجتماعی به سه دانشکده مجزا تلاش دارد در این راستا گام­های اصلی را بردارد و با برنامه ریزی بهتر در بومی سازی آنها بکوشد.


وی افزود: بر این اساس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه به سه دانشکده حقوق و علوم اجتماعی، علوم محیطی و معماری، و اقتصاد، مدیریت و بازرگانی تبدیل شده است.


وی با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ در اوج پیشرفت و ترقی است، گفت: با وحدت، برادری و همدلی است که می­توان در پیشرفت و توسعه فرهنگی،صنعتی و علمی کشورمان گام های موثری برداشت.


علوی به قرار گرفتن دانشگاه تبریز در بین 10 دانشگاه برتر اشاره کرد و گفت: این موفقیت در سایه فعالیت همه دانشگاهیان دانشگاه تبریز به دست آمده که باید برای حفظ و ارتقاء این رتبه بیش از گذشته تلاش نماییم.


لازم به ذکر است، بر این اساس دکتر رجب ایزدی ، دکتر محمدعلی متفکر آزاد و دکتر محمد حسین رضایی مقدم از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز به ترتیب به عنوان روسای دانشکده­های حقوق و علوم اجتماعی، اقتصاد مدیریت و بازرگانی و علوم محیطی و معماری منصوب شده اند./935/د103/ع

 

ارسال نظرات