۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۳۲۸۳۵

برنامه‌های ارشاد خوزستان در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ برنامه های قرآنی و دینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ماه مبارک رمضان تشریح شد.
حجت الاسلام سپهر ، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

 

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ماه مبارک رمضان بیان داشت: در استان خوزستان، سیاست هر مؤسسه برای ارائه خدمات به 10 هزار نفر تعریف شده است که این مؤسسات در ماه مبارک رمضان کار آموزش و تعلیم قرآن کریم را با جدیت دنبال می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای شروع نهضت حفظ قرآن در استان خوزستان است تصریح کرد: در این ماه همه مؤسسات قرآنی موظفند حفظ قرآن را در مؤسسات خود به صورت جدی پیگیری کنند تا حفظ یک جزء را انجام داده باشند.

 

 دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان از برگزاری کرسی تلاوت قرآن با هماهنگی صدا و سیما در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سعی می کنیم با دریافت اعتبارات خوب و کامل از محل وزارتخانه، فضایی کاملا قرآنی و دینی در ماه مبارک رمضان در استان خوزستان حاکم کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان، بر افزایش سطح کمی و کیفی نمایشگاه امسال تأکید کرد و گفت: نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان که همه ساله در ماه مبارک رمضان در استان دایر می شود از لحاظ کیفی و فنی نسبت به سال های گذشته پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

 

 نماز جمعه در «عین دو»  زمینه تحول فرهنگی است

 

حجت الاسلام سپهر با اشاره به راه اندازی نمازجمعه در منطقه «عین دو»، این امر را راهکاری مناسب و جامع برای مقابله با فرقه های منحرف در مناطق حاشیه نشین دانست و گفت: افراد زیادی برای تأسیس نمارجمعه تلاش کردند که در این بین باید به صورت ویژه از آیت الله موسوی جزایری تشکر کرد که همواره اهتمام ویژه ای به مسایل فرهنگی و دینی جامعه داشته اند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: با تأسیس نمازجمعه در منطقه عین دو اهواز، در آینده ای نزدیک شاهد رشد معارف دینی و اسلامی و فرهنگی در این منطقه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام سپهر، نمازجمعه را یکی از مطالبات اصلی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: نمازجمعه تریبون مقدسی برای بیان احکام، مسایل دینی، فرهنگی، اجتماعی و تبیین و تحلیل مسایل سیاسی، داخلی و خارجی و فرصتی طلایی برای بیان مشکلات مردم و پاسخگویی مسؤولان است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان راه اندازی نمازجمعه در منطقه عین دو اهواز را سبب واکسینه شدن جوانان از انحرافات فکری و عقیدتی دانست و گفت: ایجاد نمازجمعه یکی از عوامل مهمی است که سبب رشد اقتصادی و شکوفایی فرهنگی منطقه می شود و امیدواریم با حضور مسؤولان اجرایی خوزستان در این منطقه مشکلات معیشتی، اشتغال و اقتصادی مردم منطقه عین دو اهواز نیز برطرف شود.


حجت الاسلام سپهر از تأسیس کانون های فرهنگی هنری در مساجد عین دو اهواز و گسترش مؤسسات قرآنی در این منطقه خبر داد و گفت: در راستای شکوفایی فرهنگی و دینی عین دو اهواز، مصلای نمازجمعه این منطقه را در مسایل دینی و فرهنگی به صورت گسترده تجهیز می کنیم تا بتوانیم جوانان را از اندیشه های غلط سلفی ها و نحله های منحرف حفظ کنیم.

 

 اجرای برنامه های اوقات فراغت در 650 پایگاه دینی و فرهنگی

 

حجت الاسلام سپهر در ادامه از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در مناطق حاشیه نشین عین دو و کوت عبدالله اهواز و 15 شهرستان استان خوزستان با کیفیت مناسب خبر داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه های اوقات فراغت در مساجد و مراکز فرهنگی استان خاطرنشان ساخت: برنامه های اوقات فراغت در 650 پایگاه دینی و فرهنگی استان در حال پیگیری است که استقبال از این برنامه ها نسبت به سال گذشته بسیار خوب و چشمگیر بوده است./9461/ت302/ع

ارسال نظرات