۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۰۱۵
امام جمعه اردبیل:

استکبار از هر فرصتی برای ضربه به تشیع استفاده می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل اعمال تحریم‌ اخیر نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران را ادامه سیاست های شیعه‌ستیزی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، عصر امروز در گردهمایی روحانیان و مبلغان مشگین شهر در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در مقطعی از تاریخ به‌وقوع پیوست که شرایطی سکولاریسم، کمونیسم و لیبرال در غرب و شرق غوغا می کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت و مرجعیت شیعه، خط بطلانی بر سال‌ها تبلیغات کور دشمنان علیه اسلام بود، نظام ولایی ایران نشان داد که دین نه‌تنها افیون بشریت نیست، بلکه سعادت جامعه بشری در گرو عمل به احکام و فرائض دینی است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که روحانیت شیعه احیاگر مکتب اصیل قرآن و اهل بیت بوده است، تصریح کرد: امروز هزاران سایت و شبکه ماهواره ای جنگ تمام عیاری علیه تشیع به راه انداخته اند، اتخاذ موضع انفعالی و یا بی‌توجهی به شبهه‌پراکنی نظام سلطه با رسالت خطیر روحانیت منافات دارد.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که استکبار از هر فرصتی برای ضربه به تشیع استفاده می کند، ادامه داد: اعمال تحریم‌ اخیر نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه سیاست های شیعه‌ستیزی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود، غافل از این‌که ملت ایران در طول 32 سال گذشته راهکارهای دفع خطرات احتمالی دشمنان را به خوبی یافته اند.

 

وی خواستار مقاومت، صبر، کسب بصیرت و ولایت‌‎مداری آحاد جامعه برابر توطئه‌های مختلف دشمنان و جنگ روانی رسانه‌های غربی شد و افزود: ملت ایران با پشت سر گذاشتن این تحریم نیز استکبار جهانی را ناکام خواهند گذاشت، اما آن‌چه مسلم است شکست واقعی را غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی متحمل خواهند شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد دانست و اظهار داشت: روحانیان باید با پیش‌مطالعه و آگاهی نسبت به مسائل روز در روشنگری و تبیین احکام دینی مردم اهتمام جدی داشته باشند.

 

همچنین حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین شهر در سخنانی از اعزام 90 روحانی بومی و 30 روحانی اعزامی از شهر مقدس قم در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و دینی ماه مبارک رمضان در این شهرستان با محوریت مساجد و با مدیریت و نظارت روحانیان و مبلغان اعزامی اجرایی خواهد شد.

 

وی با تاکید بر این‌که کارکرد مساجد تنها در محل برگزاری مجالس ترحیم خلاصه نمی شود، افزود: هیئت امنای مساجد باید در تعامل با امام جماعت، نسبت به برگزاری کلاس‌های عقیدتی ویژه جوانان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان تلاش کنند.

 

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در جریان سفر به شهرستان مشگین شهر از ساختمان مصلی جدید مشگین شهر بازدید کرد و خواستار تسریع در اتمام این پروژه شد، مصلی این شهر با زیر بنای هفت هزار متر مربع در حال احداث است./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات