۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۱۹۵

کشتار مسلمانان میانمار در سکوت خبری مدعیان آزادی بیان

خبرگزاری رسا ـ کشتار بیرحمانه مسلمانان میانمار به حدی وحشتناک و موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی شده است که رسانه‌های وابسته‌ به دستگاه سلطه که با سانسور این خبر از کنار آن می‌گذشتند نتوانستند به این روند خود سانسوری ادامه دهند.
کشتار مردم ميانمار
 
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، کشتار مسلمانان میانمار مساله ای نبود که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت با این حال رسانه های وابسته به صهیونیسم جهانی برخوردی دوگانه با این مساله داشتند و در مرحله نخست با سانسور این خبر کوشیدند به آرامی از کنار آن گذر کنند، لیکن عمق فاجعه و سرعت انتشار این خبر به گونه ای بود که ناچار به انتشار اخبار این فاجعه شدند و البته در این راه ضمن دستکاری در آمار و ارقام، کوشیدند آن را یک مساله قومیتی جلوه دهند .
 
شبکه دولتی صدای آمریکا در این زمینه اعلام کرد: خشونتها علیه اقلیت قومی مسلمان برمه ادامه دارد. به گفته مقامات دولتی تنشها میان بودائی ها و مسلمانان در ایالت راخین، 78 کشته به جا گذاشته است.
 
این در حالی است که یک پژوهشگر برمه ای به صدای آمریکا گفت: «فشار و حمله علیه مسلمانان رو به افزایش است. حمله علیه اقلیت مسلمان شامل تجاوز جنسی، انهدام اموال مسلمانان و قتل آنان می شود و این اعمال نه تنها از سوی بودائیان بلکه از سوی مأموران امنیتی نیز اعمال می­شود. نیروهای امنیتی هزاران نفر را بازداشت کرده اند و صدها نفر از بازداشت شدگان، ممنوع الملاقات شده اند و در این میان فعالان حقوق مدنی تلاش می کنند تا دولت، قانونی را که شهروندی اقلیت مسلمانان را انکار می کند لغو کنند.»/9161/ت302/ع
ارسال نظرات