۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۳۶۰۹۲
امام جمعه کهنوج:

همه باید به کمک زلزله زدگان بشتابند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز عید سعید فطر این شهرستان،‌ عموم مردم را به کمک به زلزله زدگان شمالغرب کشور توصیه کرد.
زلزله

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از جنوب کرمان، مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان کهنوج صبح امروز نماز عید سیعد فطر را نیز همانند سایر آیین های مذهبی با شور و شعف خاصی برگزار کردند.


نمازگراران در دقایق اولیه بامداد امروز در صف های بهم فشرده پس از یک ماه عبادت و روزه داری به پاس درک این ماه پر برکت با اقامه نماز عید سیعد فطر و شکرگزاری به درگاه خداوند، سربندگی در مقابل پررودگار متعال فرود آوردند.

 
حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز عید سیعد فطر با اشاره به این که روز عید سعید فطر روز پاداشی است طرف خدا به بندگانش عنایت می فرماید، گفت: دو عید مهم در اسلام وجود دارد که عید سعید فطر و عید قربان است چون این دو عید هم نماز دارند و همه مسلمانان این دو عید را قبول دارند.


وی با اشاره به پرداخت زکات فطره افزود: فلسفه زکات فطره برای تکمیل و اتمام روزه است، اگر کسی زکات فطره خود را پرداخت نکند نماز و روزه اش بین زمین و آسمان معلق خواهد ماند تا زمانی که زکاتش را پرداخت کند.


امام جمعه کهنوج اظهار داشت: هم فتوای مقام معظم رهبری و فتوای دیگر  مراجع تقلید این است که اولویت پرداخت زکات فطره فقرا هستند.

 

 وی در پایان به زلزله چند روز گذشته آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: تعدادی از هموطنان ما در این زلزله جان خودشان را از دست دادند و تعدادی هم مجروح شدند و مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان با حضور در مناطق زلزله زده آنها را مورد تفقد قرار داده و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.


امام جمعه کهنوج مردم را به کمک به زلزله زدگان شمالغرب کشور توصیه و تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که در چنین شرایطی در حد توان خود به عزیزان زلزله زده کمک کنیم./971/پ202/ج

ارسال نظرات