۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۰۹۴
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

غیرمتعهدها با دیدن پیشرفت و امنیت ایران به ناکارابودن تحریم‌ها پی برده‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در روزهای آینده به شهرهای بزرگ کشورمان همچون اصفهان، مشهد و شیراز سفر می کنند تا ببینند کشور ما، کشوری آباد و سرپا و بی اعتنای به تحریم‎ها است.
ْآيت الله سيديوسف طباطبايي، نماينده ولي فقيه در اصفهان

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز در خطبههای نماز جمعه شهر اصفهان، با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها در ایران گفت: غیر متعهدها از لحاظ ثروت و عظمت و جمعیت، اکثریت کشورهای جهان، بالاترین جمعیت جهان و بیشترین منابع و ثروتهای سرزمینی را دارا هستند.

وی به ضرورت عبور غیرمتعهدها از عدم تعهد شعاری به عدم تعهد عملی به قدرتهای استکباری اشاره کرد و افزود: امام به غیر متعهدها پیام داد که اگریک جایی بگوید ما تعهد نظامی نداریم؛ اما تعهد فرهنگی داشته باشد، این تعهد فکری بدتر از تعهد نظامی است، اگر در صنعت و فرهنگ و همه اموری که یک کشور نیاز به آنها دارد خودکفا بشوید آنگاه میتوانید بگویید غیرمتعهد هستیم.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: وابستگی فرهنگی و سعی در تقلید از غرب که متأسفانه در کشور خودمان هم در برخی برنامهها مشاهده میشود سایر وابستگیها را هم به دنبال میآورد؛ این که کسی یا فرهنگی خود را شبیه فرهنگ دیگر میکند، نشان میدهد که آن فرهنگ را برتر از خود میداند و آرام آرام در سایر مناسبات اجتماعی و سیاسی هم به همان فرهنگ تسلیم خواهد شد.

وی به عصبانیت آمریکا و استکبار از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا برای اکثر سران کشورها پیام فرستاد که در اجلاس تهران شرکت نکنید، مخصوصا از دبیر کل سازمان ملل و رئیس جمهوری مصر خواسته بودند که در این اجلاس شرکت نکنند؛ اما به فضل خداوند دیدیم و دیدند که نخبگان عالم از سراسر دنیا به ایران آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان سپس به آثار برگزاری اجلاس غیر متعدها در ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اولین اثر این اجلاس آن بود که برای جهان مشخص شد تبلیغات غرب دروغ است و کشورهای بسیاری با ایران رابطه دارند و ایران منزوی نیست. دومین اثرش در مسأله تحریمهای علیه ایران خودنمایی میکند، قراردادهایی که در حاشیه این اجلاس با سران کشورها امضا میشود و ارتباطاتی که برقرار میشود باعث بی اثر شدن بیش از پیش تحریمها است. سران این کشورها را در روزهای آینده به شهرهای بزرگ کشورمان از جمله اصفهان و مشهد و شیراز میبرند تا ببینند کشور ما، کشوری آباد و سرپا و بی اعتنای به تحریمها است. سومین اثر اجلاس هم مربوط به مسأله سوریه است که فشارها و توطئهها را خنثی خواهد کرد.

وی افزود: سخنرانی مقام معظم رهبری باعث شد برخی سران بگویند اسلام باید به چنین رهبری افتخار کند. البته بسیاری از این سخنان را ایشان قبلا هم بیان کرده بودند اما به گوش جهانیان نمیرسیده است زیرا رسانهها در دست استکبار است که پیام ما را به گوش جهانیان نمیرسانند. بیان این مطلب که غرب دروغ میگوید و اگر میگوید ضد تروریسم خودش بزرگ‌ترین تروریسم است، اگر میگوید دموکراسی هرجایی به نفعش نباشد نمیپذیرد، اگر میگوید حقوق بشر زندان‌های خودشان پر از افرادی است که سالها است محاکمه نشده‌اند، بیان این سخنان میان نخبگان عالم خیلی اهمیت دارد.

امام جمعه اصفهان در پایان ضمن بیان این مطلب که سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس غیرمتعهدها، حرکتی ابراهیم‌گونه و پیامبر‌گونه بود، گفت: اجلاس سران جلسه بسیار ارزشمندی بود زیرا نخبگان عالم در آن جمع بودند و همه آنچه لازم بود بدانند را مقام معظم رهبری با بیانی زیبا برایشان بیان فرمودند./9391/پ201/س

 

ارسال نظرات