۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۳۷۷۶۹
آیت الله ممدوحی:

پرهیز از مدرک گرایی و بوروکراسی لازمه تعالی حوزه است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای عالی حوزه، گفت: پرهیز از مدرک گرایی، بوروکراسی و موازی کاری با رسوم حوزه مطابقت دارد و لازمه تعالی حوزه های علمیه است.
آيت الله ممدوحي

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فرمایشات اخیر مقام معظم در جمع اعضای شورای عالی حوزه را مطابق با رسوم حوزه دانست و افزود: فضای حوزه در گذشته بسیار مشابه فضایی بود که مقام معظم رهبری برای اعضای شورای عالی حوزه ترسیم کردند.

وی پرهیز از مدرک گرایی، بوروکراسی اداری و موازی کاری را لازمه تعالی حوزه های علمیه دانست، و گفت: حوزه با رعایت این نکات می تواند به جایگاه مناسبی دست یابد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که علوم عقلی جزو لوازم علم فقه است، خاطرنشان کرد: در علم پزشکی اصل یادگیری طبابت است، ولی یک طبیب باید تا حدودی به علوم شیمی، فیزیک، زبان و تکنولوژی روز مسلط باشد تا در کارش موفق شود.

حوزه بدون علوم عقلی به سر منزل مقصود نمی رسد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، افزود: هر چند که در حوزه های علمیه اصل بر یادگیری فقه است ولی اگر علوم عقلی نباشد نمی توان به سر منزل مقصود رسید.

آیت الله ممدوحی ارتقای سطح اخلاق و معرفت دینی طلاب را از وظایف مهم شورای عالی حوزه برشمرد و گفت: رمز موفقیت شورای عالی حوزه در این است که حرف اول را در نظام تربیت اخلاقی و روحی بزند./928/ت302/ج

ارسال نظرات