۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۳۸۸۸۷
همگام با طلاب سراسر کشور صورت گرفت؛

خروش طلاب و استادان حوزه علمیه اصفهان علیه هتک حرمت نبی رحمت

خبرگزاری رسا ـ تجمع اعتراض آمیز طلاب، استادان، علما و فضلای حوزه علمیه اصفهان امروز در اعتراض به تولید و انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) برگزار شد.
تجمع اعتراض آميز طلاب حوزه علميه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه علمیه اصفهان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) امروز و همزمان با حوزه‎های علمیه سراسر کشور در اصفهان برگزار شد.

 

گردهمایی طلاب که از مدارس علمیه اصفهان با پای پیاده و در قالب راهپیمایی در سطح شهر به مدرسه صدر بازار آمده بودند، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ادامه پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ساخت و انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر نور و رحمت قرائت شد که در بخشی از آن آمده بود: «متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت آمریکا است. سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند، باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.»

 

در این تجمع که با حضور آیت الله طباطبایی‎نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت الله مهدوی، نماینده اصفهان در خبرگان رهبری، ائمه جماعات، استادان،‌ فضلا و طلاب ایرانی و غیرایرانی حوزه علمیه اصفهان در محل سالن اجتماعات مدرسه صدر بازار برگزار شد، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی با اشاره به عظمت شخصیتی پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر گرامی، همه وجودش رحمت است، کتابش نیز کتاب رحمت است و اگر دستور به جهاد می‎دهد برای ریشه کنی فساد و خونریزی و استکبار است؛ جهان غرب باید بداند پیامبر اعظم(ص) نه فقط مسلمانان که همه مردم جهان را از نیستی نجات داد، همه انسان‌ها از هر دین و مکتبی مدیون وجود نبی اکرم(ص) هستند.
 
امام جمعه موقت اصفهان به دلیل دشمنی غرب با مسلمانان به خصوص ملت ایران اشاره کرد و گفت: استکبار برای ادامه به روش فرعونی خود در برابر
ملتی که در مسیر هدایت قرار گرفته است، دست به هر کاری می‎زند، اولین دشمنی او تحمیل جنگی هشت ساله به انقلاب نوپای اسلامی‎ بود که ما با وجود کمترین سلاح و امکانات به پشتوانه جوانان و مردم مؤمن و انقلابی پیروز میدان شدیم.

 

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: هرچند دشمن در جنگ نظامی ‎نتوانست به اهداف خود برسد اما از پیگیری آنها  دست برنداشت و امروز در جتهه فرهنگی با اسلام مبارزه می‎کند، این ماهواره‎هایی که سراسر فساد و توهین و تفرقه افکنی است در مسیر مبارزه با هدایت الهی فعالیت می‎کند.

 

وی توهین و دشنام را نشانه ضعف دشمن دانست و گفت: این نشانه درماندگی و بیچارگی دشمن است که دیوانه وار به هرجا بتواند حمله می‎کند، استکبار غافل است که در جنگ تحمیلی، امت مؤمن ایران در مقابل همه دنیای کفر از انگلستان و آلمان که سلاح شیمیایی به عراق دادند، تا ارتش‎های خائن برخی کشورهای منطقه، تا فرانسه و آمریکا و شوروی که سلاح به صدام می‎دادند ایستاد و قدمی ‎عقب ننشست.

 

امام جمعه موقت اصفهان به وظایف حوزه‎های علمیه در مبارزه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: امروز تهاجم و شبیخون فرهنگی بر ضد ما جریان دارد و حوزه باید به ابزار این مبارزه مسلط باشد، امروز روزی نیست که حوزه، فقط فقیه و استاد تربیت کند، امروز باید خود را به علومی‎که لازم است مجهز کنیم و به واسطه طلاب مسلط به زبان‎های مختلف، سایت‎های تبلیغی جهانی، برنامه‌های تلویزیونی و زبان رسانه پیام خود را به جهان برسانیم تا بر مکر دشمن مسلط شویم.

 

حجت الاسلام میردامادی در پایان گفت: مبارزه با این مردم ولایتمدار و به پاخواسته، جز شکست، ثمری برای دشمن در پی ندارد، ملتی که سبّوح دارد، ملتی که قدّوس دارد، ملتی که با خدا ارتباط دارد، مطمئن باشید بنابر وعده حتمی ‎خداوند پیروز است.

 

گفتنی است، پس از پایان این مراسم، تجمع کنندگان با سردادن شعارهای الله اکبر، لا اله اله الله محمد رسول الله، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، به صورت گروهی مسیر بازار به سوی میدان امام خمینی(ره) را پیمودند./9193/پ202/س

 

ارسال نظرات