۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۳۹۱۴۳
نماینده ولی فقیه در گیلان:

بیداری اسلامی به کابوسی برای غرب تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ در ساختار جوامع اظهار داشت: بیداری اسلامی که امروز به کابوسی برای غرب تبدیل شده ناشی از تأثیر فرهنگ غنی اسلامی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ در ساختار جوامع اظهار داشت: بیداری اسلامی که امروز به کابوسی برای غرب تبدیل شده ناشی از تأثیر فرهنگ غنی اسلامی است.


وی با محکوم کردن انتشار فیلم موهن علیه پیامبر (ص) افزود: این گونه اقدام‌های شرم‌آور و ننگین و احمقانه نشان دهنده آن است که کارد به استخوان غربی‌ها رسیده و کاخ‌های شیشه‌ای آنها در حال ترکیدن است.


حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که غرب امروز به آخر خط رسیده است، خاطرنشان کرد: آنها باید بپذیرند که در برابر قدرت حقیقی اسلام ناب محمدی هیچ حرفی برای گفتن ندارند.


رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهانت به ساحت مقدس پیامبر، تنها موجب افزایش عشق و علاقه مردم به این شخصیت آسمانی خواهد شد، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام پیام آور صلح و دوستی در جهان است.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که اقتدار نظام اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را کلافه کرده است، بیان داشت: اقدامات بی پایه و اساس و مذبوحانه مستکبران نشان دهنده اوج حقارت و پستی آنها است.


نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اعتقادات مسلمانان جهان از حضورشان در مساجد ریشه دارد، گفت: همه باید برای تقویت مساجد بکوشیم.


نماینده ولی فقیه در گیلان با تصریح بر این که مساجد برای تقویت فعالیت‌ها نیازمند روحانیان و امامان جماعت متبحر هستند، خاطرنشان کرد: پشتوانه سازی برای مساجد بسیار مهم است و اکنون در گیلان ساخت حوزه بزرگ امیرالمؤمنین استان با ظرفیت آموزش دو هزار طلبه در حال ساخت است.


امام جمعه رشت با بیان این که همه ارگان‌های مرتبط در مدیریت مساجد با محوریت ائمه جمعه با یکدیگر همدل باشند، یادآور شد: باید از موازی کاری در این زمینه پرهیز شود.


استاندار گیلان نیز در ادامه این جلسه به ابعاد فرهنگی و هنری اقتصاد مقاومتی فعال و پویا اشاره کرد و گفت: مباحث فرهنگی در این حوزه بسیار مهم است و باید در این زمینه به چند نکته مهم از جمله ایده‌پردازی و تبدیل ایده به موضوع عملی، ارتقای مشارکت دانشگاهیان و اهل فن، بومی‌سازی تکنولوژی، توجه به رونق تولیدات داخلی، ایجاد رقابت منطقی بر اساس اصل 44 قانون اساسی توجه کرد.


هاشم‌نیا افزود: تدوین دستورالعمل اقتصاد مقاومتی با توجه به سیاست‌های کلی نظام و تنظیم برنامه‌ی نظارتی مدون از اهداف دیگر این کمیته خواهد بود.


استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستور جلسه دیگر شورای فرهنگ عمومی مبنی بر بررسی نحوه تأثیرگذاری مساجد در ارتقای سطح فرهنگ عمومی گفت: هم اکنون در گیلان به ازای هر 338 خانوار یک مسجد وجود دارد.


وی با اشاره به مشارکت دستگاه های فرهنگی مختلف در اداره مساجد گفت: وجود ستاد رسیدگی به امور مساجد برای مدیریت واحد در این اماکن بسیار ضروری است و این ستاد همچنین باید نقش رصد فعالیت‌های انجام شده را داشته باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات