۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۵۷۰
از سوی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین؛

فراخوان مقاله همایش علمی ولایت اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز در نظر دارد همایش علمی با موضوع ولایت برگزار کند.
فراخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز به مناسبت هفته ولایت همایشی علمی با موضوع «ولایت» برگزار می کند.

بر اساس این گزارش، این دانشگاه از اندیشمندان حوزه و دانشگاه به ویژه اساتید و دانشجویان کشور جهت حضور در این همایش و ارائه مقالات و آثار ارزشمند خود دعوت به عمل می آورد.

محورهای اصلی این همایش در سه موضوع «امامت عامه»، «امامت خاصه» و « مهدویت» هستند.

موضوعات مقاله در محور امامت عامه، غدیر و ولایت، جایگاه معرفتی امامت و ولایت، ضرورت نصب و نص الهی در امامت، بررسی نظریه انتخاب در تعیین امام، نظریه انتصاب و تحلیل رفتار صحابه، امامت و بیداری اسلامی، ولایت و وحدت اسلامی، مفهوم و شئون امام در نگاه فریقین (شیعه و اهل تسنن)،  شرایط و اوصاف امام از نگاه قرآن کریم و عصمت امامان در قرآن کریم می باشند.

ولایت امیرالمؤمنین(ع) در قرآن کریم، آیه ولایت و تطبیق آن بر امامان اثنی عشر (ع)، اثنی عشر در منابع اهل سنت، اثبات امامت امام علی (ع) در پرتو افضلیت، شیوه های اثبات امامت خاصه (از چه راه هایی می توان ((امام حق )) را شناخت؟)، موضوعات مقالات در محور امامت خاصه است

موضوع مقاله پیرامون محور مهدویت، اندیشه مهدویت در قرآن کریم، اندیشه مهدویت در منابع اهل سنت، نقش و کارکردهای امام غایب، زعامت و رهبری در عصر غیبت و  آسیب شناسی اعتقادی مهدویت می باشند.

ارسال چند مقاله از یک فرد پذیرفته می شود و لازم است در بر دارنده یکی از موضوعات همایش و به صورت تایپ شده با فرمت Word 2007 در صفحات A4 وحداقل 10 صفحه 250 کلمه ای با شد و علاوه بر این نیز تاکنون در جایی ارائه و به چاپ نرسیده باشند.

 لازم به ذکر است آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ 30 مهرماه سال جاری می باشد و نتایج آن 10 آبان ماه اعلام و نتیجه داوری 10 روز بعد از اتمام آخرین مهلت ارسال منتشر خواهد شد.

یادآور می شود، پژوهشگران باید فایل مقالات خود را به پست الکترونیکی ac. amiralmomenin@yahoo.com ارسال و اصل مقاله را به دبیرخانه همایش واقع در اهواز، امانیه، بلوار امام موسی صدر، جنب پل سلمان فارسی پلاک 29  کدپستی: 73131- 61339 تحویل یا پست کنند.

گفتنی است، در ذیل کلیه آثار ارسالی مشخصات کامل شناسنامه ای ، نشانی کامل پستی ، شماره تماس ثابت و همراه ، یک قطعه عکس4×3 و نشانی الکترونیکی قید گردد./9464/پ203/ب

ارسال نظرات