۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۹۹۴۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم:

هیئات مذهبی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان رسالت خطیری عهده دار هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم نقش آفرینی هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی را یاد آور شد و گفت: هیئات مذهبی در گذشته در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی گام‌های مؤثری را برداشته و امروز نیز در زمینه پاسخ گویی به هجمه‌های فرهنگی دشمنان رسالت خطیری را بر عهده دارند.
حجت الاسلام عباس اسکندري، مدير كل تبليغات اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات تفسیر و مفاهیم قرآن کریم هیئات مذهبی استان قم که ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات قم برگزار شد، اقدامات صورت گرفته در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هیئات مذهبی در استان قم را رضایت بخش عنوان کرد و آن را نشانه اهتمام و توجه بیش از پیش ریاست مجلس شورای اسلامی دانست.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم یکی از اقدامات این اداره کل را سر و سامان دادن به امور هیئات مذهبی خواند و ابراز کرد: در طی چند سال گذشته هئیات مذهبی اقدامات مناسب و چشمگیری را در زمینه‌های مختلف فرهنگی در سطح مساجد استان قم انجام داده‌اند.
حجت‌الاسلام اسکندری افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی قم از تصدی گری در اجرای امور خود را کنار کشیده و اجرای برنامه‌های فرهنگی را بر عهده تشکل‌های مردمی گذاشته است.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی هیئات مذهبی خواستار تسهیل قوانین و مقررات برای بهتر انجام شدن کارها شد و اظهار داشت: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی کشور در این زمینه اقدامات مناسب را انجام دهند تا مشکلات حل شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم نقش آفرینی هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی را یاد آور شد و گفت: هیئات مذهبی در گذشته در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی گام‌های مؤثری را برداشته و امروز در عرصه هجمه‌های فرهنگی دشمنان رسالت خطیری را بر عهده دارند.
حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به ظرفیت‌های بالای هیئات مذهبی، ابراز داشت: این مجموعه در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضور چشمگیری داشته و خدمات ارزشمندی را به نظام اسلامی اعطا کرده است.
وی اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای خانواده‌ها از دیگر اقدامات هیئات مذهبی استان قم است و در این زمینه فعالیت‌های مجموعه چندین برابر شده و افزایش چشمگیری داشته است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به پشتیبانی دولت و مجلس از اقدامات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، ابراز داشت: فعالیت‌های مناسبی در هیئات مذهبی از جمله برگزاری مسابقات تفسیر و مفاهیم، کلاس های تابستانی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان و دیگر برنامه‌های فرهنگی در سال گذشته و نیمه امسال برگزار شده است.
حجت‌الاسلام اسکندری رونمایی از شبکه مجازی مساجد استان قم «محراب» را اقدامات مهم اداره کل تبلیغات اسلامی استان دانست و گفت: این طرح در سفر مقام معظم رهبری به استان تصویب و اعتبارات مناسبی از سوی دفتر ایشان به این طرح اختصاص داده شد.
وی یکی از اهداف شبکه مجازی مساجد را استفاده جوانان از اینترنت پاک خواند و ابراز داشت: در این شبکه برای هر یک از مساجد استان سایت اطلاع رسانی درنظر گرفته شده که با کمک جوانان مسجدی این سایت‌ها به روز رسانی می‌شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات