۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۴۱۱۰۶
در نشست مشترک با مدیریت‌های استانی حوزه مطرح شد؛

تأکید آیت‌الله استادی بر خودکفایی مالی حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم حرکت حوزه به سمت خودکفایی مالی تأکید کرد و گفت: به تدریج چه در قم و چه در استان‌ها ما باید به سمت خودکفایی مالی پیش برویم.
آيت الله استادي
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله رضا استادی در نشست مشترک رؤسای شوراها و مدیریت‌های استانی حوزه‌های سراسر کشور و اعضای شورای عالی حوزه اظهار کرد: ما باید واقعیت‌های حوزه را آن طور که هست بیان کرده و دنبال رفع نقاط ضعف باشیم و نقاط قوت را تقویت کنیم.
وی افزود: باید انگیزه طلاب، مدرسان، مدیران و همه کسانی که مسؤولیت دارند را به سمت انگیزه‌های الهی و مخلصانه سوق دهیم‌ چرا که اگر جهت گیری‌ها و انگیزه‌ها خدایی نباشد فایده‌ای نخواهد داشت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه ما در حوزه علمیه مسؤولیتی قبول کرده‌ایم و باید با تمام وجود کار و تلاش کنیم تا کارها بیش از پیش سامان یابد.
وی افزود: این طور نباشد که یک مدیر یا مسؤول سالی یک‌بار به مدرسه علمیه‌اش سر بزند، چرا که کسی که مسؤولیتی را قبول کرد باید حقیقتا به آن پایبند باشد.
استادی بیان کرد: وقتی ما به مسؤولان دولتی توصیه می‌کنیم که در کارها باید جدیت داشت و وجدانی کار کرد، قبل از هر کس خودمان باید به این مسئله پایبند باشیم.
وی با تأکید بر این‌که بی‌شک مسؤولیت تعهدآور است، اظهار داشت: صرف تعریف و تمجید کردن فایده‌ای ندارد، بلکه باید نقاط ضعف حوزه را اصلاح کرد.
امام جمعه قم با اشاره به لزوم حساسیت و دقت بالا در مصرف بیت‌المال تصریح کرد: ما چه از مردم، چه از مراجع معظم و چه از دولت پول بگیریم، همه‌اش بیت‌المال است و باید مراقب باشیم که خدای ناکرده در آن حیف و میلی صورت نگیرد.
وی با بیان این‌که یکی از مصادیق تقوا، دقت در مصرف بیت‌المال است، بیان داشت: باید همچون حضرت امام(ره) با فداکاری و برداشت کم از مباحث دنیوی، بیشترین و بالاترین بهره‌ها و بازدهی‌ها را داشته باشیم.
آیت الله استادی ابراز کرد: نمی‌توان همین طور بیت‌المال را مصرف کرد، بلکه باید متناسب با شرایط و مکان عمل کرد؛ این گونه نباشد که مثلا در جایی که 10 نمازگزار دارد، مسجد 10 میلیاردی ساخته شود.
امام جمعه قم همچنین با تأکید بر این‌که نگاه ما نباید به دوایر دولتی باشد، خاطرنشان کرد: باید نیروها و امکانات متناسب با نیازها باشد و در ضمن از تشریفات زاید پرهیز شود.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه بیان داشت: آنچه مهم است این‌که ما باید جوری باشیم تا مردم اخلاق ما را ببینند و درس بگیرند.
وی با بیان این‌که هدف از همه این برنامه‌ها و تشکیلات حوزوی خدمت به طلاب و فضلا است تأکید کرد: در ارائه و بیان گزارشات حوزوی باید صداقت پیشه کرد.
آیت الله استادی بر لزوم تقویت اتحاد میان علمای بلاد از طریق فعالیت شوراهای استانی حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: اساس تشکیل شوراها در راستای ایجاد وحدت در استان‌ها و تقویت این اتحاد همدلی بوده است.
وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه باید از نظر مالی روی پای خود بایستند، اظهار کرد: به تدریج چه در قم و چه در استان‌ها ما باید به سمت خودکفایی مالی پیش برویم./997/د102/ن
ارسال نظرات