۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۴۱۱۴۳
آیت الله حسینی بوشهری خبر داد؛

بررسی راهکارهای ارتقای علمی و حفظ استقلال حوزه در همایش سراسری مدیران حوزه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه از بررسی راهکارهای ارتقای علمی و حفظ استقلال حوزه های علمیه در همایش سراسری دو روزه مدیران استانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد.
 آيت الله حسيني بوشهري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیران استانی مراکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور با حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، گزارشی از برنامه ها، اقدامات، فعالیت ها و طرح های آینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور ارائه کرد.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برگزاری همایش سراسری مدیران استانی حوزه های علمیه سراسر کشور به مدت دو روز در شهر مقدس قم، اظهار داشت: در این همایش راهکارهای حفظ استقلال حوزه های علمیه مورد بحث و بررسی و تبادل نظر حاضران قرار می گیرد.
مدیر حوزه های علمیه گفت: در روز پنج شنبه نیز در خدمت مدیران ستادی هستیم و مسائل مختلفی از جمله راهکار تقویت حوزه های علمیه، راه های خودکفایی حوزه و عدم وابستگی به دولت ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
وی افزود: در روز نخست این نشست نیز افزون بر آیت الله استادی و مدیر حوزه های علمیه، مدیران شوراهای استانی نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با بیان این که دغدغه مراجع و علما نسبت به حوزه های علمیه همیشه راهگشا بوده است، گفت: این رهنمودها و دغدغه ها منشوری پیش روی مدیریت حوزه و مدیران شوراهای استانی خواهد بود.
وی افزود: در آغاز سال تحصیلی و شروع دوره مدیریت جدید حوزه لازم بود که با دیدگاه ها و نقطه نظرات علمای بلاد و مدیران در اداره هرچه بهتر حوزه های علمیه آشنا شویم و این نشست نیز در همین چارچوب برگزار می شود. 
آیت الله حسینی بوشهری گفت: استقلال و خودکفایی حوزه های علمیه و اختیارات شوراهای استانی از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی حاضران قرار گرفت. 
آیت الله حسینی بوشهری افزود: مسائل تبلیغی استان ها، نیازهای علمی، ارتقای علمی و اخلاقی حوزه های علمیه و راه های خود کفایی حوزه های علمیه از نظر مالی و عدم وابستگی به دولت ها از دیگر مسائلی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
گفتنی است، نخستین نشست مشترک روسای شوراها و مدیریت های استانی حوزه های علمیه سراسر کشور و اعضای شورای عالی حوزه، در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم در حال برگزاری است.
این همایش از روز چهارشنبه آغاز شده و روز پنج شنبه نیز ادامه خواهد یافت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات