۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۲۷۶
سردار احمدی مقدم:

ناجا به دنبال کسب محبوبیت از مسیر چشم‌پوشی از وظایف قانونی خود نیست

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌که احاله هر چیزی به رهبری مناسب نیست، گفت: سخت‌گیری نیروی انتظامی در خیابان نظر رهبری نیست، ایشان با بی‌قانونی مخالفت‌اند با تندروی نیروی انتظامی هم مخالف هستند.
سردار احمدي مقدم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران از «سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما» به عنوان شعار هفته نیروی انتظامی نام برد و گفت: این شعار تنها یک تابلوی زیبا نیست، بلکه مسیری است که نیروی انتظامی در آن حرکت می‌کند. 

وی با بیان این‌که شعار هفته نیروی انتظامی برگرفته از ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: مهم‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی مردم هستند و مردمی‌ترین انقلاب در تاریخ معاصر به رهبری روحانیت و با پایگاه مسجد در دهه چهارم عمر خود در همان مسیر نورانی و مقدس گام برمی‌دارد.

 

فرمانده ناجا تصریح کرد: عنصر ولایت و رهبری که نقش اساسی را در روشنگری مردم و آغاز این انقلاب و ساماندهی و سازماندهی انقلاب داشته، همچنان ستون اصلی و خیمه‌گاه این نظام است و مردمی که به دنبال این رهبری حرکت می‌کنند و به فرامین او گوش سپرده‌اند، همچنان در صحنه و میدان حضور دارند.

 

وی در ادامه اعتماد مردم به مسؤولان را نه به معنای تأیید همه عملکرد مسؤولان، بلکه به معنای اعتماد به کلیت نظام دانست و خواستار شد: مردم خود را صاحبان نظام ببینند، کاستی‌ها را منعکس، مطالبه و انتقاد کنند و مسؤولان نیز خود را همواره در برابر مردم پاسخگو بدانند.

 

سردار احمدی مقدم با بیان این‌که سرمایه اجتماعی به میزان حرکت نظام در مسیر مطالبات رهبری برمی‌گردد که ‌تا چه حد بتواند این سرمایه را برای خود حفظ کند و ارتقا ببخشد، گفت: نیروی انتظامی مانند نظام برای مردم است و پلیس خود را در برابر مردم نمی‌بیند.

 

وی خاطرنشان کرد: پلیس خود را دژ مستحکمی برای مردم و جامعه در برابر تهدیدات می‌ببیند تا آفات و بلایا را از این جامعه دور کند، شرایطی که مردم بتوانند در کمال آرامش فعالیت و زندگی کنند و محیط برای کسب و کار و زندگی و فعالیت اقتصادی و رشد فضائل اخلاقی و فرهنگی کاملا مهیا شود.

 

فرمانده ناجا یکی از مشکلات امنیت را پیچیدگی و ابعاد مختلف آن عنوان و اظهار کرد: در گذشته تأمین امنیت در برابر دزدان متجاوزان قداره به دست مطرح بود، اما امروز سارقان در فضای مجازی سرقت‌های وسیعی می‌کنند و ماهواره‌ها، ‌رسانه‌ها و دستگاه‌های ضد فرهنگی دشمن با قوت تهاجم فرهنگی را علیه همه جوامع ساماندهی کرده‌اند.

 

سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: ایجاد یأس، تزلزل، نشان دادن یک در باغ فریبنده به عنوان مدینه فاضله با نام جامعه لیبرالی غربی، ترویج بی بندوباری با مارک آزادی و ساماندهی و آموزش باندهای فساد و تروریستی در همین فضای رسانه و فضای مجازی ایجاد می‌شود.

 

وی تأمین امنیت را نیازمند نیروهای عالم، دانشمند، حرفه‌ای، مجهز به تجهیزات نوین، آشنا با آخرین شگردهای مجرمان، مؤمن، فداکار و پرانگیزه دانست که خود را همواره در خدمت مردم و نظام اسلامی ببینند و گفت: مطرح شدن شعار سال نیروی انتظامی به معنای آن است که توانسته گام‌های مؤثری را در این زمینه بردارد.

 

فرمانده ناجا با بیان این‌که نیروی انتظامی در مسیر تأمین امنیت عالمانه و مؤمنانه تلاش می‌کند، ابراز کرد: مدالی که رهبر معظم انقلاب به کارکنان نیروی انتظامی اعطا فرمودند و آنهایی را که در تأمین امنیت و آسایش مردم شبانه‌روز تلاش می‌کنند مجاهدان فی‌سبیل‌الله نامیدند، یک نشان بسیار بزرگی است و افتخار می‌کنیم که تحت امر ایشان هستیم.

 

وی افزود: نیروی انتظامی امروز با دسترسی به دانش و فنون جدید، دسترسی به تجهیزات جدید و روزآمد و شناخت آخرین شگردهای دشمن، با وجود این‌که تهدیدها همواره علیه کشور رو به گسترش بوده است، توانسته گام‌های بلند و اساسی را در برقراری امنیت بردارد.

 

سردار احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به طرح امنیت اخلاقی، حضور نیروی انتظامی برای جلوگیری از فساد را به تنهایی کافی ندانست و با بیان این‌که احاله هر چیزی به رهبری مناسب نیست، گفت: سخت‌گیری نیروی انتظامی در خیابان نظر رهبری نیست، ایشان با بی‌قانونی مخالفت‌اند با تندروی نیروی انتظامی هم مخالف هستند.

 

وی با بیان این‌که در برخورد با مراکز ترویج فساد و بی‌اخلاقی در جامعه برخوردهای قاطعی صورت گرفته است و شاهد کاهش‌های قابل توجهی در باندهای فساد، پارتی‌های شبانه، باندهای فریب و اغفال دختران بوده‌ایم، افزود: نیروی انتظامی به دنبال کسب محبوبیت از مسیر چشم‌پوشی از وظایف قانونی خود نیست. /920/پ202/ج

ارسال نظرات