۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۴۱۲۷۹
حجت الاسلام ذوالنور:

محاکمه مهدی به‎ نفع هاشمی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ذوالنور تاکید کرد: اگر آقای هاشمی در محاکمه شدن آقا مهدی کمک کند و چتر حمایتی خود را از روی آقا مهدی بردارد و موضعی به‎نفع آقا مهدی نگیرد و اجازه دهد تا قانون عدالت را اجرا کند،از نظر دنیوی و سیاسی و آخرتی به‎نفع آقای هاشمی خواهد شد.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از هفته نامه پنجره، حجتالاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور از روحانیونی است که نقش بسزایی در تبیین فتنه 88 و نقش برخی سیاسیون در این فتنه داشته است. بعد از ورود مهدی هاشمی به ایران با ایشان به گفتوگو نشستیم تا از واکنش‎‎های احتمالی آیتالله هاشمی رفسنجانی به این موضوع و ارتباط آن با انتخابات سال آینده مطلع شویم.

با توجه به این
که زمان زیادی تا انتخابات ریاستجمهوری باقی نمانده است، ورود مهدی هاشمی چه تأثیری بر روند انتخابات خواهد داشت؟
با توجه به رصد
هایی که اصلاحطلبان تاکنون انجام دادند، کار گسترده و عمیقی توسط یک کمیته از درون اصلاحات به انجام رسیده است. این کمیته روی چند عنصر مهم کار میکند و به بررسی آنها میپردازد. در بررسی‎‎های خود به این نتیجه رسیدهاند که اصلاحطلبان یقینا در دوره یازدهم ریاستجمهوری رأی نخواهند داشت و اقبال مردمی بهسمت آنها نخواهد بود. من بهطور قاطع معتقد هستم که کاندیدای اصولگراها برنده انتخابات است. آقای خاتمی صریحا این موضوع را چند روز پیش اعلام کردند که در این دوره کاندیدای اصلاحطلبان برنده نیست و برد با اصولگرایان است. با توجه به این مقدمات آقای هاشمی رفسنجانی بهنفع اصولگرایان بهصورت شفاف وارد میدان نخواهد شد.همچنان که متأسفانه مدتی است رسانه‎‎های بیگانه از صحبت‎‎های ایشان خوراک لازم را برداشت و استفاده کرده و کلیدواژه «انتخابات آزاد» را مطرح میکنند. آقای هاشمی طبیعتا با این ادبیات و نوع برخورد او با انتخابات باعث شبهه و تردید در سلامت انتخابات میشود. در دوره گذشته هم کمیته صیانت از آراء را تشکیل دادند؛ مهدی هاشمی نماینده آقای هاشمی در این کمیته بودند. کمیتهای که تقریبا 10 ماه قبل از انتخابات، سلامت انتخابات را پیشاپیش زیر سؤال برد و افکار عمومی را دچار مشکل کرد.

آیت الله هاشمی چه بهره
برداری‎‎هایی از این ورود میتواند داشته باشد؟ آیا چنین ورودی بهنفع ایشان است یا به ضررشان تمام میشود؟
متأسفانه امروز هم آقای هاشمی چنین برخوردی را پدید آورده است. وقتی آقای هاشمی جبهه اصلاح
طلب را پیروز نداند، اگر بخواهد بهنفع اصولگراها با ادبیات و مبانی اصولگرایی وارد شود، با اقداماتی که در گذشته انجام داده است و الان هم ادامه دارد، سازگاری نخواهد داشت. اگر بخواهد بهنفع اصلاحطلبان وارد میدان انتخابات شود، بیش از این بازنده سیاست شده و طبیعتا اعتبار آقای هاشمی زیر سوال خواهد رفت. دستگاه قضایی در رابطه با حکم فائزه خانم عزم خود را جزم کرده است و با توجه به مطالبات عمومی از قوه قضاییه بهطور طبیعی با مهدی هاشمی نیز برخورد خواهد شد. مردم توقع دارند دستگاه قضایی با وی برخورد کند. البته اقدامی هم از سوی آقای هاشمی برای ورود ایشان نشده است. همه این موارد نوعی دهنکجی به سیستم قضایی یک نظام و زیر پا گذاشتن قانون است. مطمئنا با آقا مهدی برخورد خواهد شد اما این برخورد چه ثمری دارد و چه استفادهای از آن میتوانند داشته باشند؟ استفاده این است که امکان دارد آقای هاشمی حالت قهر پیدا کند و انگیزهای برای عدم ورود به بحث انتخابات فراهم شود. زیرا اگر بخواهد وارد شود، باید علیالقاعده بهنفع جریان اصلاحطلب وارد شود و آنها نیز بازنده میدان هستند. پس ممکن است یک بهانه قهری پیش آید تا شاید پوششی بر این موضوع باشد.

برخی می
گویند که اینروزها بهترین موقعیت برای بازگشت مهدی هاشمی محسوب میشود. آمدن آقای مهدی هاشمی در این موقعیت زمانی چه نفعی برای پدرش خواهد داشت؟
اگر آقای هاشمی بخواهد از آمدن آقا مهدی در آستانه انتخابات به منظورcاستفاده کند، حتی اگر به ظاهر و از منظر مسائل سیاسی بهنفع آقای هاشمی باشد، چون در باطن به ضرر نظام اسلامی است، قطعا به ضرر آقای هاشمی هم خواهد بود. یعنی آقای هاشمی از این عمل دچار خسران اخروی خواهد شد. تضعیف مبانی نظام و میدان دادن به مخالفین نظام اسلامی حتی اگر در ظاهر با پیروزی همراه باشد، در حقیقت پیروزی در کار نبوده و شکست محسوب میشود.

اگر آقای هاشمی در محاکمه شدن آقا مهدی کمک کند و چتر حمایتی خود را از روی آقا مهدی بردارد و موضعی به
نفع آقا مهدی نگیرد و اجازه دهد تا قانون عدالت را اجرا کند، از نظر دنیوی و سیاسی و آخرتی بهنفع آقای هاشمی خواهد شد؛ اگر آقا مهدی تبرئه شود، زبان کسانی که به آقای هاشمی انتقاد میکنند و این موضوع را دستمایه انتقاد قرار دادهاند بسته خواهد شد. همچنین ممکن است کسانی آقای هاشمی را بهعنوان کسی که جزء السابقون انقلاب و از چهره‎‎های نظام است بدانند و به دفاع از او بپردازند و معتقد باشند زمانی که قانون حکم مبرا بودن آقا مهدی را داده است، دیگر کسی اجازه انتقاد ندارد. اگر آقا مهدی تبرئه شود، تردیدی در نفع آقای هاشمی نیست. اما اگر آقا مهدی محکوم شود، من معتقد هستم باز هم بهنفع آقای هاشمی است. یعنی اگر واقعا آقا مهدی مجرم شناخته شود و محکوم شود و حکم در مورد او اجرا شود و آقای هاشمی بیطرف باشد، بعد از این آقای هاشمی محبوبیت پیدا میکند.

شما فرمودید اگر آقای هاشمی چتر حمایتی خود را از روی آقا مهدی بردارند، فضا به
نفع ایشان خواهد بود. آیا امروز چتر حمایتی آقای هاشمی بر روی آقا مهدی سایه افکنده است؟
به هر حال نظام راجع به آقای هاشمی ملاحظاتی دارد. طبیعتا شخصیت‎‎های نظام نمیخواهند بحران در کشور ایجاد شود و افرادی از نظام فاصله بگیرند و یا رنجیده شوند. همچنین بعضیها نمیخواهند در موقعیت خاص قرار بگیرند؛ چراکه آن وقت مصالح بزرگ و کوچک پیش میآید. مسئولین ما همیشه در معرض انتخاب خوب و بد نیستند و گاهی در شرایط انتخاب وضعیت بد و بدتر قرار میگیرند و گاهی نظام مجبور است بهخاطر حفظ مصالح بالاتر و بزرگتر از بعضی مواضع کوتاه بیاید.

نکته دوم این است که آقای هاشمی فرمودند من به آقا مهدی گفتم که در لندن بماند و درس بخواند؛ یعنی به ایران برنگردد. قانون به آقا مهدی می
گوید باید برگردد و او را جلب کرده است اما آقای هاشمی میفرمایند من به مهدی گفتم در لندن بماند و درس بخواند. در حقیقت اینجا آقای هاشمی در مقابل قانون ایستاده است و آقا مهدی را از چنگ قانون حفظ کرده است.

نکته سوم این که اگر آقا مهدی حمایت پدر را نداشته باشد، مثل دیگران با او برخورد می
شود. همانطور که نظام شهرام جزایری را محاکمه و مجازات کرد، میتواند آقا مهدی را نیز محاکمه کند مگر اینکه آقا مهدی به یک جایی پناه برده و اتکاء داشته باشد.

یعنی پناهگاه امروز مهدی هاشمی، پدر اوست؟
اگر این
طور هم نباشد، تلقی افکار عمومی به این شکل است؛ مگر اینکه آقای هاشمی این تلقی را ابطال کرده و موضوع را برای مردم روشن کند و حداقل خواستهای را که مردم از ایشان دارند، اجرا کند. تلقی مردم این است که فرزندان آقای هاشمی با دیگران متفاوت هستند. حرف آنها این است که آقای هاشمی باید تکلیف خود را با فرزندانش معلوم کند؛ حداقل توقع مردم از آقای هاشمی این است که آقای هاشمی کاری با دستگاه قضایی و قانون کشور نداشته باشد تا نظام برای برخورد با این موضوع ملاحظهای نداشته باشد.

با توجه به نمایندگی آقا مهدی از طرف پدر خود در کمیته صیانت از آراء، وی چه نقشی در پیشبرد اهداف فتنه
گران داشت؟
تشکیل کمیته صیانت از آراء در رسانهها و افکار عمومی تشریح نشده است. تشکیل این کمیته از مصادیق شفاف و غیر قابل انکار خیانت به اساس نظام است. 11 ماه قبل از انتخابات، کمیته صیانت از آراء تشکیل شد. تشکیل این کمیته آن هم سه ماه بعد از مصوبه ملی مذهبیها و سران اپوزیسیون با همکاری آمریکاییها به منظور تمرکز بر محور ابطال انتخابات و ادعای تقلب، به معنی یک فریاد جهانی است که ای دنیا ما به نظام اعتماد نداریم و نظام در بین ما اعتباری ندارد. آنها سرمایه ملی را هدف قرار دادند. این یعنی نشانه گرفتن اساس نظام. من معتقد هستم که ابعاد این خیانت هنوز تبیین نشده است. جناب آقای هاشمی فرمودند که آقا مهدی از انتخابات گذشته تجاربی داشت و خواست این را در اختیار آنها قرار دهد. سوال اینجاست که در اختیار چه کسانی قرار دهد؟! کسانی که میخواهند علیه نظام کار کنند؟! بنابراین من معتقد هستم که این موضوع بسیار تلخی بود که اتفاق افتاد./971/پ202/ج
ارسال نظرات