۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۴۱۳۷۴
از سوی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی اعلام شد؛

فراخوان مقالات کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب ساروی

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مقالات ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی با هدف بازخوانی، پژوهش و نشر آثار این عالم ربانی از سوی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی اعلام شد.
فراخوان مقالات کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب ساروی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)، کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی را برگزار و آثار گران‌بهای این عالم ربانی را مورد بازخوانی، پژوهش و نشر قرار می‌دهد.
بر اساس این گزارش، «زندگی و شخصیت ابن شهر آشوب»، «اندیشه های ابن شهر آشوب»، «اوضاع سیاسی اجتماعی عصر ابن شهرآشوب» و «کتاب شناسی ابن شهرآشوب» از سرفصل‌های پیشنهادی فراخوان مقاله این کنگره بین‌المللی است.
سیره علمی و عملی ابن شهر آشوب، چگونگی الگوپذیری از آن، موطن مدفن و خاندان ابن شهر آشوب، شرح حال اساتید و شاگردان ابن شهر آشوب، ابن شهر آشوب در نگاه معاصرانش و علمای شیعه و اهل سنت، تعامل ابن شهر آشوب با علمای اهل سنت، وعظ و تبلیغ در حیات علمی و عملی ابن شهرآشوب از زیر موضوعات پیشنهادی فراخوان مقاله در سرفصل«زندگی و شخصیت ابن شهر آشوب» است.
همچنین سیری در اندیشه سیاسی ابن شهرآشوب، دیدگاه قرآنی و تفسیری ابن شهرآشوب، دیدگاه روایی و رجالی ابن شهرآشوب، آرای فقهی، اصولی و کلامی ابن شهرآشوب، سیری در سروده های ابن شهرآشوب، فلسفه تاریخ و تاریخ نویسی از دیدگاه ابن شهرآشوب، تأثیر و تاثر ابن شهرآشوب در حوزه مناقب نویسی و نوآوری‌های او، بخشی از زیر موضوعات سرفصل، «اندیشه های ابن شهر آشوب» است.
اوضاع سیاسی اجتماعی شیعه ساری و مازندران در عصر ابن شهرآشوب، ابن شهرآشوب و خلفای عباسی، ابن شهرآشوب و فاطمیان مصر و اسماعیلیه، ابن شهرآشوب و ایوبیان، سفرهای ابن شهرآشوب و علل سیاسی و اجتماعی آن، نقش ابن شهرآشوب در گسترش و تعمیق اسلام و تشیع، از زیر موضوعات سرفصل ،«اوضاع سیاسی اجتماعی عصر ابن شهرآشوب» است.
معرفی توصیفی آثار ابن شهرآشوب، معرفی توصیفی نسخه های خطی ابن شهرآشوب، مقایسه تطبیقی مناقب ابن شهرآشوب با دیگر مناقب، سبک شناسی، نسخه شناسی، مرجع شناسی و جایگاه مناقب ابن شهرآشوب، نقد و بررسی آثار چاپ شده درباره ابن شهرآشوب، از زیر موضوعات سرفصل« کتاب شناسی ابن شهرآشوب» است.
شایان ذکر است، موضوع‌های دیگر مرتبط با کنگره پذیرفته می‌شود و دبیرخانه کنگره آماده دریافت پیشنهادات پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه است و برای تصحیح، ترجمه و پژوهش آثار ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی و موضوع‌های مرتبط با کنگره آمادگی خود را اعلام می‌کند.
پژوهشگران و محققین برای اطلاع بیشتر می‌توانند به نشانی ایران، قم، سه راه سالاریه، مجتمع امین، بلوک3، پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی (ص) مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 2133313 251 0098 فاکس 2133388 251 0098 تماس بگیرند.
همچنین علاقه‌مندان به کسب آگاهی بیشتر می‌توانند به پایگاهی اینترنتی کنگره به نشانی http://iri.miu.ac.irمراجعه و همچنین با پست الکترونیک pazhuheshgah@gmail.com مکاتبه کنند.
شایان ذکر است، آخرین مهلت ارسال مقاله اسفند 1391 است و کنگره در سال 1392 برگزار می‌شود./905/پ202/ن
ارسال نظرات