۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۴۳۶۳۵
آیت الله نوری همدانی:

حماسه مردم خراسان شمالی نمونه ای از پشتیبانی همیشگی مردم از انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی اتحاد و پشتیبانی مردمی را عالی ترین سرمایه انقلاب دانست و گفت: حماسه مردم خراسان شمالی نمونه ای از حمایت همیشگی مردم از انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار دبیر کل و برخی اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، اتحاد و حمایت مردمی را عالی ترین سرمایه انقلاب دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) اتحاد را لازمه به وجود آمدن جامعه اسلامی می دانست و فرمود این انقلاب زمینه ساز ظهور است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بار اصلی انقلاب ما به دوش پا برهنگان و قشر مستضعف کشور است، یادآور شد: اگر این مردم به استقبال گلوله ها نمی رفتند انقلاب به ثمر نمی نشست؛ از این رو باید این مردم را راضی نگه داریم.


حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به خروش مردم در تمام عرصه های کشور از جمله راهپیمایی های 22 بهمن، گفت: نمونه دیگر این حماسه های مردمی استقبال با شکوه مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب بود.


وی در تبیین ارکان اصلی انقلاب اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که امام خمینی(ره) به آن تأکید داشتند بحث صدور انقلاب بود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به فرمایش امام(ره) مبنی بر این که « انقلاب ما مرز ندارد و کل جهان را فرا خواهد گرفت» گفت: امروزه با بیداری اسلامی شاهد تحقق این پیش بینی امام(ره) هستیم؛ برای این که بتوانیم سرلوحه این انقلاب ها باقی بمانیم باید قدرت، عظمت، خدمات خود را ارتقا داده و برای جلب روز افزون خشنودی و رضایت مردم تلاش کنیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی را مطابق با فطرت بشری دانست و تصریح کرد: به همین دلیل بر خلاف حرکت های انقلابی دیگر، نهضت امام خمینی(ره) به ثمر نشست و امروزه نیز مورد اقبال سایر کشورهای اسلامی است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در بیان علت ناکامی حرکت آیت الله کاشانی در سال 32، گفت: امام فرمود ایشان محور حرکت خود را صنعت نفت قرار داد به همین دلیل مردم آن گونه که لازم بود از ایشان حمایت نکرند و نهایتا به پیروزی نرسید اما محور انقلاب ما اسلام است بنابراین قطعا پیروز خواهیم شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به اینکه برخی حضار از نمایندگان مجلس بودند به تبیین روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و ابراز داشت: حضرت برای انتخاب طرف مشورت شروطی را بیان می فرمایند که دقت در این نکات برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی مفید خواهد بود؛ از جمله آنها عقل است، منظور عقلی است که مورد پسند اسلام بوده یعنی همان بصیرت که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تأکید داشته اند.


مدرس برجسته حوزه علمیه قم آزادگی را یکی دیگر از شاخص های مشاور عنوان کرد و گفت: باید با کسی مشورت کرد که تحت تأثیر تمایلات نفسانی سرکش خود نباشد و دیگر این که باید با متدینین واقعی مشورت کنید.


حضرت آیت الله نوری همدانی دوستی را یکی دیگر از ملاک های طرف مشورت برشمرد و تصریح کرد: در فضای شورایی باید همه با یکدیگر رفیق باشند و در یک محیط سرشار از صفا و صمیمیت همکاری کنند./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات