۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۴۸۲۰

آسیب‌شناسی تاثیرات تربیتی ماهواره در برنامه پرسمان نمره قبولی گرفت

خبرگزاری رسا ـ آسیب‌شناسی تأثیرات تربیتی ماهواره در برنامه پرسمان رادیو معارف نمره قبولی از شنوندگان خود دریافت کرد.
ماهواره

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، در پنجم شهریورماه پرسشی از سوی یکی از شنوندگان در برنامه پرسمان تربیتی خانواده مطرح شد که زمینه طرح بحث آثار تربیتی برنامه‌های ماهواره‌ای را در هشت برنامه پرسمان به  وجود آورد.

پرسش این بود: «همسرم وابسته به ماهواره است، خودش ماهواره خریده و به خانه آورده و می‌گوید اگر می‌خواهی بساط ماهواره را از خانه جمع کنی، مرا هم طلاق بده».

کارشناس برنامه حجت‌الاسلام عباسی برای پاسخ به این پرسش به سراغ ریشه‌های گرایش به ماهواره رفت و متناسب با هر ریشه راه‌کاری برای مقابله با آن بیان کرد.

پخش این مباحث از رادیو معارف سبب شد که پرسش‌های متعددی از سوی شنوندگان مطرح شود که کارشناس برنامه به آن‌ها پاسخ می‌داد.

از ویژگی‌ این برنامه آن بود که سخن مدافعان ماهواره و مخالفان مباحث ارائه شده توسط کارشناس به صراحت پخش می‌شد و کارشناس هم پاسخ خود را مطرح می‌کرد.

این برنامه از همان ابتدا با استقبال کم‌نظیری از سوی شنوندگان رادیو معارف مواجه شد، بسیاری از شنوندگان اصرار داشتند که این بحث باید از تلویزیون و شبکه‌های پرشنونده رادیو هم پخش شود.

تأثیرگذاری این بحث به قدری بود که برخی از شنوندگان تماس گرفته و اظهار داشتند که ما پس از شنیدن این بحث ماهواره را از خانه خود جمع کردیم.

از ویژگی‌های مهم دیگر این برنامه بیان تجربیات منفی از سوی شنوندگان بود؛ شنوندگانی که آسیب ماهواره را در زندگی خود یا نزدیکان خویش به وضوح دیده بودند با ارتباطات روابط عمومی در طول هفته تماس گرفته و تجربیات خود را بیان می‌کردند، که بسیاری از این تجربیات در برنامه پرسمان پخش شد.

شایان ذکر است، در تاریخ 23 مهرماه آخرین برنامه پرسمان با موضوع تأثیرات تربیتی ماهواره پخش شد.

گفتنی است، سؤال پایانی برنامه این بود: چه نمره‌ای به برنامه پرسمان که در هشت برنامه به موضوع ماهواره پرداخت، می‌دهید؟ و نمره یک برای عالی، نمره دو برای خوب، نمره سه برای متوسط و نمره چهار برای ضعیف مطرح شد.

این نظر سنجی دو نکته ویژه داشت اول آن که میزان مشارکت شنوندگان در این نظر سنجی، مشارکتی کم‌نظیر را به وجود آورد و دوم آن که بیش از 95درصد از شرکت کنندگان عدد یک و دو را به عنوان نمره خود به برنامه ارسال کرده بودند، سهم نمره یک هم در این میان بیش از 90درصد بوده است./997/د102/ی

ارسال نظرات