۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۴۵۳۸۱

مستند زندگی نامه مرحوم آیت الله گلپایگانی از رسانه ملی پخش می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرعلمی کنگره فقیه آگاه با اشاره به تهیه مستند زندگی نامه حضرت آیت الله گلپایگانی، گفت: همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان این مستند نیز از صدا و سیما و شبکه های مختلف استانی و بین االمللی پخش خواهد شد.
کنگره آيت الله گلپايگاني کنگره آيت‌الله گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای ستاد گنگره فقیه آگاه حضرت آیت الله گلپایگانی، روز یکشنبه در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن دعوت از این مرجع تقلید برای شرکت در مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله محمدرضا اراکی که روز پنج شنبه هفته جاری برگزار می شود، به ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد پرداختند.

در این دیدار ابتدا سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری بزرگداشت حضرت آیت الله گلپایگانی در روزهای پنج شنبه و جمعه خبر داد و گفت: روز نخست این مراسم در قم و روز بعد در گلپایگان برگزار خواهد شد؛ این ستاد از یک سال پیش با همکاری سازمان ها و مؤسسات مختلف برای برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم تلاش خود را آغاز کرده است.


وی ادامه داد: در این بزرگداشت تلاش خواهیم کرد ضمن تبیین جایگاه علمی، فقهی، پرورش شاگردان بزرگ از سوی ایشان به ابعاد دیگر این شخصیت بزرگ از جمله دفاع از ولایت و مکتب تشیع و مبارزات و فعالیت های انقلابی ایشان بپردازیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که نهادها و شخصیت های حقیقی و حقوقی مختلفی در برپایی این بزرگداشت همکاری کرده اند، گفت: استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، انجمن آثار و مفاخر کشور، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه گلپایگان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و حجت الاسلام توسلی معاون مدیریت حوزه های علمیه، در این زمینه کارهای شایسته ای انجام داده اند.


اسماعیلی طبا از برگزاری بزرگداشت هایی مشابه برای علمای بزرگ استانهای مختلف کشور خبر داد و ابراز داشت: از جمله بزرگداشت ابن شهر آشوب در مازندران و بزرگداشت حضرت آیت لله سید علی قاضی در تبریز به زودی برگزار خواهد شد تا مفاخر بزرگ حوزه به عنوان الگویی مناسب برای نسل جوان معرفی شوند.


مستند زندگی نامه آیت الله گلپایگانی از صدا و سیما پخش خواهد شد
در ادامه این دیدار محسن مسجی دبیرعلمی کنگره فقیه آگاه از رونمایی نرم افزاری حاوی 70 جلد از کتاب های حضرت آیت الله گلپایگانی خبرداد و گفت: صوت دروس ایشان و تطبیق آن با متن و قابلیت جستجو از دیگر امکانات این نرم افزار است.


وی با بیان این که برخی از آثار این مرجع فقید تجدید چاپ شده است، اظهار داشت: تعدادی از تقریرات ایشان مانند رساله توبه، رساله ولایت فقیه و زندگی نامه ایشان، اسناد ساواک پیرامون مبارزات ایشان، چلچراغ خاطره، بر منبر خاطره، کتاب شناسی، از جمله کتاب های به چاپ رسیده است ههچنین اسناد نو یافته ای نیز برای اولین بار در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.


دبیرعلمی کنگره فقیه آگاه با اشاره به تهیه مستند زندگی نامه حضرت آیت الله گلپایگانی، گفت: همزمان با برگزاری بزرگداشت ایشان این مستند نیز از صدا و سیما و شبکه های مختلف استانی و بین االمللی پخش خواهد شد.


مسجی چاپ تمبر یاد بود حضرت آیت الله گلپایگانی، برگزاری بزرگداشت های متعدد از ایشان در حوزه های علمیه، نمازجمعه ها و مساجد استان های مختلف کشور را ازجمله فعالیت های دیگر این ستاد برشمرد./928/پ202/ج

ارسال نظرات