۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۹۴۵
با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی؛

آثار علمی مصور آیت‌الله‌ گلپایگانی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ آثار علمی مصور حضرت آیت‌الله سیدمحمدرضا گلپایگانی با حضور حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی رونمایی شد.
همايش فقيه آگاه در قم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آثار علمی مصور حضرت آیت‌الله سیدمحمدرضا گلپایگانی‌(ره)، امروز هجدهم آبان با حضور حضرت آیت‌الله لطف‌‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در کنگره فقیه آگاه که در مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) برگزار شد، رونمایی و به علاقه‌مندان به فقه و فقاهت معرفی شد.

 

«المرجع الاعلی» تألیف سیدمحمد ابن الرضا خوانساری، «چهل چراغ خاطره» تألیف حجت‌الاسلام اسماعیلی، «کتابنامه حضرت آیت‌الله گلپایگانی» تألیف حجت‌الاسلام سلمان حبیبی، «الهدایه علی من له الولایه (ولایت فقیه)» تألیف آیت‌الله صابری همدانی و «رساله توبه» تألیف آیت‌الله رضوی تویسرکانی از آثاری بود که در این مراسم رونمایی شد.

 

از دیگر آثار رونمایی شده می‌توان به «نوری از ملکوت» تألیف حجت‌الاسلام مهدی لطفی، «اسناد ساواک» در سه جلد تألیف وزارت اطلاعات، «هبة الله» تألیف ستاد کنگره، «بر منبر خاطره‌ها» تألیف حجت‌الاسلام محقق کاشانی، «خبرنامه کنگره»، «نرم‌افزار مجموعه آثار»، «نرم‌افزار معرفی نسخ خطی و نفیس کتابخانه» و «تمبر یادبود» اشاره کرد.

 

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) و کرم رضا پیریایی استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

 

در پایان نخستین روز کنگره فقیه آگاه با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد گلپایگانی فرزند ارشد حضرت آیت‌الله گلپایگانی، کرم رضا پیریایی استاندار قم و سیدمرتضی اسماعیی طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از مقالات برگزیده در سه بخش تقدیر شد.

 

شایان ذکر است، مقاله حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در این کنگره به عنوان مقاله برتر انتخاب شد که این مرجع تقلید در بخشی از این مقاله 16 صفحه‌ای که از سوی حجت‌الاسلام برقعی، یکی از استادان و پژوهشگران حوزوی قرائت شد، از آیت‌الله العظمی گلپایگانی به اسوه تقوا و فقاهت یاد کرده است.

 

وی در بخش دیگری از مقاله می‌نویسد: «آیین اسلام آیین جهانی، پیوسته و ابدی است که دو رکن اساسی دارد یک برنامه جامع، کامل و متناسب با فطرت اصیل و نیازهای جاوید بشر است و دیگری عالمان و متفکران بزرگی است که دین را در جمیع ابعاد آن عمیقا شناخته و قادرند با بهره‌گیری از قواعد زنده به تمامی نیازهای فردی بشر پاسخ گویند».

 

گفتنی است، محسن مس چی، غلامرضا گلی زواره‌ای، محمدمهدی ارگانی بهبهانی، شکر الله جهان مهین از دیگر تقدیر شدگان این مراسم بودند و در ادامه لوح تقدیر ستاد برگزاری کنگره فقیه آگاه به سیدمحمدصدرا موحد ابطحی، محمدرضا بندرچی، محمدکاظم شفاعی حریصی و طالب گلپایگانی رسید. /920/پ202/ن

ارسال نظرات