۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۴۶۶۲۲
مدیر مدرسه علمیه امام صادق علی آباد:

رسالت روحانیت بیداری جوامع اسلامی در شعاع تبیین قیام امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) علی آباد کتول با اشاره به این که امام حسین(ع) مسیر بیدارسازی جوامع اسلامی را به ما نشان داده اند، گفت: رسالت امروز ما این است که در شعاع تبیین قیام سیدالشهداء(ع)، جوامع اسلامی را بیدار و آن را گسترش دهیم.
مدير حوزه علميه امام صادق علي اباد کتول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد  ساوری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) علی آباد کتول، روز گذشته در نشستی با طلاب این مدرسه علمیه با اشاره به این که امام حسین(ع) مسیر بیداری جوامع اسلامی را به ما نشان داده اند، اظهارداشت: رسالت امروز ما این است که در شعاع تبیین قیام سیدالشهداء(ع)، جوامع اسلامی را بیدار و آن را گسترش دهیم.

 

وی ادامه داد: نکته ای که در رابطه با اثرگذاری قیام امام حسین(ع)در حوزه آموزشی و اجرائی قابل تأمل است، شناخت واقعیت بیداری اسلامی و میزان اثرگذاری توجه دادن اشخاص و جریان ها و جوامع به نهضت امام حسین(ع) نسبت به تحقق این واقعیت است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) علی آباد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که عنوان بیداری اسلامی را برای بیداری کشورهای منطقه بیان داشتند، ابراز داشت: برخی از افراد بر حسب تفکر عوامانه خود پنداشتند که این بیداری، بیداری انسانی است و از این موضوع غافل بودند که فقط اسلام بیدارساز بوده و هیچ عاملی جز اسلام برای بیدارسازی در درون انسان وجود ندارد.

 

این استاد حوزه افزود: فطریات انسان قابل بیداری و بیدارسازی نیستند؛ بلکه باید یک عامل و علتی از خارج در وجود انسان نفوذ کرده و آن فطریات را سرکوب کند تا بیداری و احیاء در ضمیر ناخودآگاه انسان حاصل شده و در نتیجه بیداری عارض شود.

 

حجت الاسلام ساوری بیان داشت: در خارج بیداری انسانی وجود ندارد و عامل برونی که در درون انسان نفوذ کرده و فطریات به حاشیه رانده شده را به وسیله نفسانیات در مرحله اثرگذاری و فعالیت بیدار می کند، اسلام و آموزه های این دین مبین است.

 

وی خاطرنشان کرد: نقطه مقابل بیداری اسلامی و بیداری انسان مسأله غفلت و سهو است؛ سهو به عنوان عامل اصلی و علت پیدایش غفلت و غفلت هم نقطه متضاد با بیداری است؛ پس اگر ما غفلت شناس شدیم، پس از آن بیداری شناس نیز خواهیم شد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) علی آباد با اشاره به این تفکر که خداوند متعال در عرصه اجتماعی مطرح نبوده و فقط برای عبودیت است، گفت: نتیجه این تفکر، سلطه شیاطین و چپاولگران بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی ما است.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: غفلت از خداوند متعال، جنایت را بر زندگی اجتماعی ما حاکم و ظلم و ستم را بر ما مسلط می کند و معنای بیداری به معنای نجات از این غفلت است و سیاست بدون خداوند، سیاست شیطان است که ظلم، ستم و چپاول را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام ساوری با بیان این که امام حسین(ع) خود عامل بیداری بوده است، اظهار داشت: نشان دادن راه و رسم بیداری، تلاش برای تحقق آنها و پایه گذاری اصل دین داری مبتنی بر اسلام و تذکرات دینی از موضوعاتی بوده که امام (ع) در حادثه عاشورا به معرض نمایش درآورده است.

 

وی در پایان با اشاره به تداوم جریان فکری کربلا افزود: حادثه کربلا راه و رسم بیداری را به ما آموخته و باید از آن درس بگیریم./950/پ203/ب

ارسال نظرات