۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۴۸۹۳۰
حجت الاسلام جلالی:

مجلس به جای پرداختن به مسائل حاشیه زا به مشکلات اصلی مردم بپردازد

خبرگزاری رسا ـ یک فعال سیاسی طرح اصلاح قانون انتخابات از سوی مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی را در شرایط کنونی به صلاح ندانست و از نمایندگان مجلس خواست به جای پرداختن به مسائل حاشیه زا به مشکلات اصلی مردم بپردازند.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، طرح اصلاح قانون انتخابات را سیاست بازی دانست و اظهار داشت: همه نمایندگان جبهه رهروان ولایت بدون استثناء موافق این طرح بوده و اصولگرایان در مقابل آنها و مخالف اند؛ این جناح بندی آراء و هجوم گروهی نمایندگان به یک رأی خاص حاکی از لابی گری یک جناح و جریان خاص با مجمع تشخیص مصلحت نظام است نه دغدغه کارشناسانه.

 

وی افزود: این همان طرح کمسیون نظارت بر انتخاباتی است که فعالان فتنه 88 و آقای هاشمی به دنبالش بودند، تنها رنگ و لعابش تغییر کرده و با لباس قانون از سوی مجلس دنبال می شود.


این استاد حوزه با بیان این که شورای نگهبان پیش از تصویب طرح به دلیل تضاد صریح آن با قانون اساسی اعلام کرد این طرح از نظر ما مردود است، گفت: با این وجود جای سؤال است که چرا عده ای اصرار دارند وقت 290 نماینده را تلف کنند؟ معلوم می شود اینها می خواهند پس از رد شدن طرح از سوی شورای نگهبان آن را از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب برسانند.


عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان این که شائبه ای وجود دارد که نمایندگان موافق طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای گروه یا فرد خاصی این کار را انجام داده اند، ابراز داشت: اگر این حدس درست نباشد باید به صورت طبیعی بحث به شکل منطقی دنبال می شد و مخالفان و موافقان از هر طیفی نظر خود را آزادانه بیان می کردند.


حجت الاسلام جلالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ آرامش کشور تا زمان انتخابات، گفت: این طرح آرامش کشور را ممکن است تحت تأثیر قرار دهد؛ این کار مجلس چالش برانگیز است و باعث اختلاف و تفرقه می شود.


وی با تأکید بر این که کشور پیش از انتخابات نیاز به وحدت و آرامش دارد؛ خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند وحدت و همدلی مردم ما هیچ گاه به این شکل نبوده است؛ مردم انسجام خوبی دارند همه باید تلاش کنند این شرایط حفظ شود.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی گفت: ممکن است مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات خود را محق بداند اما با وجود این که اصل این کار لازم است، باید شرایط کنونی را نیز در نظر گرفت؛ پرداختن به این موضوع در حال حاضر کار لغوی است.

 

مجلس مشکلات مردم را رها کرده است
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان این که مجلس ادعا دارد که دغدغه مردم را دنبال می کند، اضافه کرد: دغدغه امروز مردم مسائل اقتصادی است این طرح چه ارتباطی با این مشکل دارد؟ این یعنی مجلس مشکلات مردم را رها کرده است.


حجت الاسلام جلالی اقتصاد مقاومتی، ربا، وضعیت بانک ها، اصلاح و اجرای طرح هدف مندی یارانه ها را از مهم ترین مسائل متناسب با وضعیت موجود کشور دانست و گفت: اگر مجلس به فکر مردم است باید در این زمینه ها کار کند.


وی با ابراز گلایه از عملکرد مجلس در مورد طرح هدفمند کردن یارانه ها، اظهار داشت: چرا این طرح که در حل مشکلات اقتصادی بسیار راه گشا بود و موجب صرف جویی در مصرف حاملان انرژی بود متوقف شد؟ اگر این طرح اشکال دارد باید راهکارهای جدید در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد نه این که به کلی جلویش را بگیرند و بگویند سال آیند نیز این طرح متوقف خواهد شد./928/ت302/ج

ارسال نظرات