۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۴۹۹۲۶
در مسجد قبا تهران:

مراسم بزرگداشت شهید مفتح برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهید مفتح امشب پس از نماز مغرب و عشا با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مسجد قبا برگزار شد.
مراسم بزرگداشت شهيد مفتح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح شامگاه جمعه بیست و چهارم  آذرماه  بعد از نماز مغرب و عشا با حضور حجت الاسلام ناطق نوری، حجج اسلام رازینی و علوی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام شریعتی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، حجت الاسلام دعاگو مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، محمدنبی حبیبی دبیر حزب موتلفه اسلامی، ائمه جماعات، روحانیان و مردم تهران در مسجد قبا برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله فاطمی‌نیا فرازهایی از شخصیت شهید مفتح را بر شمرد و از جهاد وی در عرصه علم و مبارزه با طاغوت و استکبار تجلیل کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا با بیان این‌ سوال که اگر پزشکی در قرن 10 هجری اشتباهی از وی سر بزند آیا می توان جامعه پزشکان را در عصر حاضر زیر سئوال برد؟ ادامه داد: گروهی غرب‌گرا با وابستگی به استعمار تلاش می‌کنند علمایی نظیر شهیدان مفتح ، بهشتی و مطهری را زیر سئوال ببرند در حالی که این اشخاص در صرف و نحو خود دچار اشکال هستند، هر شخصی بخواهد مسئله‌ای را تکذیب نماید لازمه این امر مسلط بودن به آن علم است.

لازم به ذکر است آیت الله مفتح در روز بیست و هفتم آذرماه 1358 هنگام ورود به دانشکده الهیات‌ توسط گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده است./9591/پ203/ص

ارسال نظرات