۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۵۱۴۵۲
در سالروز حماسه 9 دی؛

تجمع بزرگ عاشوراییان بصیرت و میثاق با ولایت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تجمع بزرگ عاشوراییان بصیرت و میثاق با ولایت پیش از ظهر امروز با حضور مراجع، علما و روحانیان،‌ مسؤولان استانی و سایر اقشار مردم در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
تجمع بزرگ حوزويان در سالروز 9 دي - مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع بزرگ حوزویان به مناسبت سالروز حماسه 9دی با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، علما، شخصیت های حوزوی، اساتید، فضلا، طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مردمی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
در این مراسم که با سخنرانی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی برگزار شد، آیات سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه،  مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، فضلا،روحانیان و مسؤولان استانی حضور داشتند.
شرکت‌کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی همچون «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»،‌ «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «الله اکبر»، «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است»،‌ «ما با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم»،‌ «حزب الله بیدار است از فتنه‌گر بیزار است»، و «خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است» حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی ابراز کردند.
در این مراسم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌‌که مردم در ابتدا از ماهیت این فتنه آگاه نبودند، ادامه داد: پس از شرکت افراد هتاک که جسارت‌های فراوانی به مقدسات دین کردند،‌ عموم مردم متوجه شدند که این حرکت فتنه گران امری اتفاقی نبوده و آنها براندازی اسلام و نظام را هدف قرار داده‌اند.
وی گفت: بعد از رحلت امام خمینی(ره) مهم‌ترین طرح‌ دشمن ماجرای 18 تیر بود که بسیاری از مسؤولان کشور در آن دست داشتند، در این واقعه نیز تنها بسیجیان و افراد دلباخته انقلاب بودند که نقشه آنان را خنثی کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: عامل حرکت 9 دی احساس ضربه‌خوردن به دین و اسلام از سوی مردم بود، تفاوت جریان 9 دی و 18 تیر در این بود که در 18 تیر توهین به مقدسات و امام حسین(ع) مطرح نبود، حماقت آنان سبب شد که به مقدسات توهین کنند.
وی تأکید کرد: این احساس و غیرت دینی را باید همیشه زنده نگاه داریم،‌ امام خمینی(ره) فرمودند؛ محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، این الفتی است که میان مؤمنان برقرار شده باید حفظ کرد تا با وحدت و مهربانی در برابر دشمن دست یگانه‌ای بر دهان یاوه‌گویان باشد.
در پایان این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد که در آن به حمایت از رهبر معظم انقلاب و ضرورت محاکمه‌ سران فتنه تصریح شد./914/پ202/پ
ارسال نظرات