۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۱۷۳۱
به مناسبت اربعین حسینی؛

مراسم سوگواری در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری به مناسبت اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، برنامه‌های مختلف حرم مطهر در این روز را اعلام کرد.
حرم حضرت معصومه
حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی نسب، مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: امسال هم همچون سال‌های گذشته به مناسبت اربعین حسینی(ع) ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری آیین عزاداری شب اربعین، بعد از نماز مغرب و عشا افزود: این مراسم با  سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی و مدیحه سرایی سید مهدی میرداماد در حرم مطهر انجام می شود.
 مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم  اظهار داشت: صبح اربعین نیز بعد از نماز صبح، قرائت زیارت عاشورا با نوای سید مهدی میرداماد برگزار و در ادامه حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی برای عزاداران حسینی سخنرانی خواهد کرد.
حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب با بیان این‌که چهاردهم دی‌ماه، همزمان با اربعین حسینی(ع) مراسم سوگواری از ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام میرشفیعی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام می شود، افزود: در این مراسم سید علی حسین‌نژاد و منصور زمان‌شعار به مرثیه خوانی و مداحی خواهند پرداخت.
وی ابراز داشت: قرائت دعای اربعین با صدای حجت‌الاسلام ضیائی در روز اربعین و قبل از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود و آیین عزاداری و سوگواری سیدالشهدا(ع) هم در همان روز با سخنرانی حجج اسلام بیگدلی و میردامادی و مدیحه سرایی حسن سلیمانی از ساعت 15:30 آغاز خواهد شد.
مدیر امور رسانه واطلاع‌رسانی آستان مقدس قم با بیان این‌که پنج‌شبنه، چهاردهم دی‌، مصادف با شام اربعین حسینی(ع) مراسم عزاداری و سوگواری به همراه قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و مدیحه سرایی حسن اخباری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های اعلام شده در شبستان حضرت امام خمینی(ره)، حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.
وی در پایان گفت: از شب اربعین حضرت سید‌الشهدا(ع) تا پایان ماه صفر، هر شب بعد از مراسم عزاداری و سوگواری، آیین قرائت یک جزء قرآن کریم هدیه به اباعبد‌الله الحسین(ع) برگزار خواهد شد./907/ت302/پ
ارسال نظرات