۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۵۴۷
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

تلاش برای برقراری صلح در جهان، حرکت در جهت وعد حتمی خداوند است

خبرگزاری رسا ـ محمدزاده با تاکید بر قرابت های فرهنگی دو کشور و تمایل طرفین برای گسترش روابط دوجانبه، اظهار داشت: نظام سلطه مانعی اساسی در برقراری روابط فرهنگی بین ملت ها است.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد محمدجعفر محمدزاده

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان دیدار با سفیر آلمان در ایران، با اشاره به اینکه نظام سلطه، صرفا ملاحظات سیاسی، اقتصادی را در روابط بین ملت­ها اصل می داند تاکید کرد: سلطه گران باید اجازه دهند کشورها براساس علایق فرهنگی و معنوی خود با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

 

محمدزاده، تلاش رسانه های غربی در عدم انعکاس تصویر واقعی ایران و وارونه نشان دادن واقعیت های کشور را قابل تامل دانست و تصریح کرد: رسانه‏های بزرگ دنیا که به صهیونیست ها و نظام سلطه تعلق دارند، می خواهند از این را‏ه به اهداف سلطه طلبانۀ خود نائل و مانع از تحقق صلح و عدالت در جهان شوند.

 

معاون مطبوعاتی با بیان اینکه از ایجاد و گسترش روابط فرهنگی با کشورهایی که قرابت فرهنگی با ایران دارند استقبال می کنیم، اظهار داشت: گسترش ارتباطات فرهنگی تنها با ملاحظات سیاسی و اداری حل نمی‏شود بلکه نخست باید اعتماد متقابل و دوجانبه ایجاد شود.

 

محمدزاده، صلح و عدالت را ازجمله مفاهیم بلند و دیرینۀ انسانی توصیف کرد و افزود: ما باید تلاش کنیم تا این مفاهیم انسانی از طریق ارتباطات دوجانبۀ فرهنگی، نمود بیشتری در جهان پیدا کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه برقراری صلح و عدالت در جهان وعدۀ خداوند متعال است و آیندۀ جهان در مسیر نورانی صلح و عدالت است خاطرنشان کرد: تلاش برای برقراری صلح در جهان، حرکت در جهت تحقق وعدۀ حتمی خداوند است.

 

برند اربل، سفیر آلمان در ایران، توسعۀ روابط ایران و آلمان را از جهت رسانه­ای خواستار شد و گفت: در شرایط کنونی جهان، بهترین راه ارتباط بین ایران و آلمان گسترش مناسبات فرهنگی و رسانه ای بین دو کشور است.

 

وی در این دیدار، خواستار حضور بیشتر خبرنگاران و اصحاب رسانۀ دو کشور برای انعکاس درست و واقعی اخبار دو کشور شد./924/د102/ج
 
 

ارسال نظرات