۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۵۴۳۶۵
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

همایش بین المللی ادیان، پاسخی به سیاه نمایی غرب است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: رسانه های غربی با تمام تلاش و توان خود سعی می کنند تا تصویری بسته از آزادی بیان و هم اندیشی ادیان در ایران نشان دهند و تا حدود زیادی در این امر موفق عمل کرده اند و برگزاری همایش هایی از این دست می تواند به تطهیر نظام جمهوری اسلامی از این سیاه نمایی کمک کند.
همایش بین المللی ادیان، پاسخی به سیاه نمایی غرب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در نشست خبری که در سالن همایش صدا و سیما در اصفهان به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز ، ولادت پیامبر اکرم و حضرت صادق(ع) و تقارن هفته وحدت با ایام الله دهه فجر، گفت:  کمیته ادیان الهیه عنوان یکی از 24 کمیته برگزار کننده بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در اصفهان، همایش بین المللی ادیان توحیدی را برگزار می کند. این کمیته به دلیل نام گذاری سال 1391 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به اینکه کار و تولید در ادیان توحیدی از اهمیت زیادی برخوردار است، تصمیم بر آن گرفت که این همایش به موضوع "کار وتولید در ادیان توحیدی" اختصاص پیدا کند.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در خصوص سابقه گفتگوی ادیان در اصفهان اظهار داشت: شهر اصفهان به عنوان پیشگام گفتگوی ادیان، بیش از یک قرن پیش با ابتکار آیت الله حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی در محل صفاخانه جلفای اصفهان در محل زندگی ارامنه شهر، در مقابله با شبهات علما و دعات عیسوی، اقدام به نشست های گفتگوی ادیان کرد و از این حیث اصفهان ممتاز است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در مورد اهمیت همایش ادیان الهی عنوان کرد: رسانه های غربی با تمام تلاش و توان خود سعی می کنند تا تصویری بسته از آزادی بیان و هم اندیشی ادیان در ایران نشان دهند و تا حدود زیادی در این امر موفق عمل کرده اند و برگزاری همایش هایی از این دست می تواند به تطهیر نظام جمهوری اسلامی از این سیاه نمایی کمک کند. من در دیدار بعضی از نمایندگان ادیانی که به منظور هم اندیشی به ایران مسافرت می کنند، دیده ام که به دلیل فضاسازی های رسانه ای در غرب از وجود فضای گفتگوی ادیان در ایران تعجب می کنند.

 

وی در خصوص فضای ایجاد شده برای گفتگو و هم زیستی مسالمت آمیز ادیان الهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در متن قانون اساسی، تمامی ادیان توحیدی در برگزاری مراسم های آیینی و مذهبی، تدریس زبان در مدارس از آزادی برخوردار هستند. یهودی ها و ارامنه در ایران در مدارس خود زبان خاص خود را آموزش می دهند. در پی کشتار میانمار و مسائل مهم جهانی، نمایندگان ادیان در نشست های مشترک بیانیه های بین المللی صادر می کنند و از این ظرفیت بهترین استفاده را می کنند.  

 

 وی در خصوص نشست های مقدماتی این همایش خاطرنشان کرد: سه نشست تخصصی برای هماهنگی بیشتر انجام شد؛ نشست اول در تیر ماه سال جاری با حضور نمایندگان ادیان توحیدی در اصفهان برگزا شد. نشست دوم نیز در شهریور ماه با موضوع آداب و اخلاق کار در ادیان توحیدی و نشست سوم نیز در آذر ماه سال جاری با موضوع آثار فردی و اجتماعی کار در ادیان توحیدی برگزار شد.

 

مدیر کمیته ادیان الهی ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب  در خصوص مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش افزود: تا کنون 132 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است؛ که از این تعداد 121 مقاله پذیرفته است و از این 121 مقاله، اصل 114 مقاله دریافت شده است. از این 114 مقاله ،20 مقاله به عنوان منتخب مقالات برگزیده شده اند که 6 مقاله به عنوان مقاله های برتر، شایسته دریافت جایزه ویژه می شوند و 14 مقاله دیگر نیز به عنوان مقالات برگزیده چاپ می شوند.

 

وی در خصوص میهمانان همایش خاطرنشان کرد: به جز علما و اساتید داخلی و نمایندگان ادیان داخل کشور، با توجه به محدودیت های موجود، از هریک از ادیان تنها یک نفر از خارج کشور در این همایش شرکت می کند و بایسته و شایسته است که اصحاب رسانه با پوشش بین المللی و مناسب اخبار این همایش را اطلاع رسانی کنند.

 

 شایان ذکر است، این همایش در روز 14 بهمن ماه، از ساعت 8:30 الی 12 صبح در هتل عباسی اصفهان برگزار می شود. بعد از ظهر نیز نشست تخصصی نمایندگان ادیان داخلی و میهمان نیز در هتل عباسی برگزار می شود./939/پ202/ب

 

ارسال نظرات