۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۱۵۴۵۸۸
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(27)؛

آیت الله تسخیری: تأسیس اتحادیه زنان مسلمان فرهنگ تقریب جامعه را تعمیم می بخشد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی مجمع تقریب مذاهب در نشست تخصصی بانوان در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به موضوع نقش زن در تربیت نسل ها بر نقش زنان در تحقق فرهنگ تقریب در جامعه تاکید کرد.
آیت الله تسخیری: تأسیس اتحادیه زنان مسلمان فرهنگ تقریب جامعه را تعمیم می بخشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی تسخیری، دبیر شورای عالی مجمع تقریب مذاهب در نشست تخصصی بانوان در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که  شامگاه هشتم بهمن ماه برگزار شد، با اشاره به موضوع نقش زن در تربیت نسل ها اظهار داشت: ما همواره تجربه کرده ایم و دیده ایم که چگونه یک زن می تواند در عرصه های اجتماعی موثر باشد و من فکر می کنم این اثر باشد چرا که ما در این زمینه تجربیات بسیار خوبی پیدا کرده ایم.

 

وی ادامه داد: اگر قرار شد یک خانواده ای صد در صد تقریبی باشد این زن است که می تواند موفق به این کار شود و این خانواده است که  می تواند یک جامعه کاملی را تشکیل دهد و به سوی یک کمال واقعی حرکت کند.

 

دبیر شورای عالی مجمع تقریب مذاهب با بیان این که شاید بعضی فکر کنند مسئله تقریب یک مسئله تخصصی مطرح در سطوح علما باشد، عنوان داشت: اما من فکر می کنم اگر بحث تقریب تعمیم پیدا کند، می تواند آثار بسیار مثبتی در سطح دانشگاهی و حوزوی و عموم مردم داشته باشد و بر همین اساس است که مجمع تقریب بخشی از فعالیت های خود را به بحث فعالیت های زنان اختصاص داده است.

 

آیت الله تسخیری با اعلام این که تنها ارائه ایده های نو در تحقق تقریب کافی نیست تاکید کرد: نیم دیگر اقدام ها در جهت تحقق تقریب عملی کردن این ایده ها است.

 

وی با تاکید بر نقش زنان در عرصه های مختلف خاطر نشان ساخت: ما هرگز نمی توانیم از نقش زن در این زمینه غافل شویم و باید به نقش زن در جامعه تاکید بسیاری شود و من فکر می کنم اگر چنین مجمعی شکل بگیرد خلأ در بحث تعمیم تقریب پر خواهد شد و مجمع تقریب با تاسسیس اتحادیه زنان مسلمان می تواند فرهنگ تقریب را در جامعه تعمیم ببخشد.

 

آیت الله تسخیری در ضرورت تحقق وحدت با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: قرآن کریم تاکید می کند که امت شما یک پارچه و امت واحده است و بایستی بدانیم ما هرگز نمی توانیم به اهدافی که قران برای ما ترسیم کرده برسیم و یک امت وسطی باشیم مگر این که در صدد تحقق وحدت باشیم و برای برقراری یک جامعه عابد و پرهیزگار باید به دنبال وحدت باشیم و راه انبیاء را در پیش بگیریم. /959/پ202/ب

ارسال نظرات