۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۸۸۶۳

تلاش نتانیاهو برای سوءاستفاده از موضوع هسته‌ای ایران برای تشکیل کابینه

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مورد مذاکرات اخیر میان ایران و گروه 1+5 می‌گوید: این مذاکرات به ایران زمان داده تا به هدف ساخت بمب هسته‌ای نزدیک‌تر شود.
بنيامين نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم‌صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه این رژیم مدعی شد که نشست اخیر ایران و 1+5 که در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد، نتیجه‌ای جز زمان دادن به ایران برای حرکت به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای نداشته است.

 

نخست‌وزیر رژیم ‌صهیونیستی پیش از این هم مدعی شده بود که مذاکرات تنها زمان ایران برای حرکت به سمت بمب هسته‌ای را افزایش می‌دهد. وی در این مورد گفت: ایران می‌خواهد در زمان به وجود آمده به غنی‌سازی مواد هسته‌ای با هدف ساخت بمب ادامه دهد و همچنان به سمت این هدف حرکت می‌کند.

 

این در حالی است که مقامات کشورهای عضو گروه 1+5 دور جدید مذاکرات با ایران را سودمند ارزیابی کرده‌اند. سعید جلیلی، دبیر کل شورای عالی امنیت ملی هم گفته است که در این مذاکرات گروه 1+5 مواضع واقع‌بینانه‌تری اتخاذ کرده است.

 

نتانیاهو که در یک ماه گذشته در تشکیل کابینه جدید ناکام مانده، می‌گوید اکنون دشمنان اسرائیل با هم متحد شده‌اند و لازم است تا اسرائیلی‌ها نیز برای مقابله با این تهدیدها با هم متحد شوند.

 

این در حالی است که تفرقه و اختلاف میان سیاستمداران اسرائیلی در چند وقت اخیر به اوج خود رسیده به نحوی که احزاب مختلف برای حضور در کابینه عدم حضور یک یا چند حزب دیگر در کابینه را به عنوان شرط خود برای پذیرش ائتلاف اعلام کرده‌اند.

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در مورد صحبت‌های امروز نتانیاهو نوشته است که وی در تلاش خود برای تشکیل کابینه از "کارت ایران" استفاده می‌کند.

 

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در ادامه گفت: می‌دانم که این اتفاق نیفتاده، من در روزهای آینده تلاش می‌کنم تا تمام نیروهایمان را متحد کنیم و این مأموریت بزرگ را به سرانجام برسانیم و نیز امیدواریم که موفق شویم و برای این امر تلاش می‌کنیم./994/ب103/د

ارسال نظرات