۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۵۹۳۰۸

چند خبر از سازمان تبلیغات خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ آغاز دوره های آموزشی آشنایی مربیان مهد کودک های خراسان رضوی با اصول تربیت در آموزه های اسلامی تا 17 اسفند و اجرا شدن 20 طرح فرهنگی در استان از عناوین اخبار سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.
سازمان تبليغات

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود غلامی جامی کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اجرای تفاهم نامه بهزیستی و تبلیغات اسلامی در آموزش مربیان مهد کودک خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی تا 17 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و 449 مربی مهد کودک در آن شرکت خواهند داشت.

 وی با بیان این که  یک هزار و 450 مهد کودک در خراسان رضوی فعال است و از این تعداد 449 مهد در مشهد وجود دارد، افزود: ارتقای فرهنگ دینی در مهدهای کودک، آموزش مفاهیم دینی به صورت خلاقانه و کاربردی، آشنایی مربیان مهدها با آخرین نگرشهای تبلیغی فرقه های انحرافی از اهداف تربیتی این دوره ها است.

کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شیوه های تربیت احساس مذهبی در کودک، اصول و روش های تربیت کودک، مسئله شناسی و منبع شناسی تربیت دینی کودک و راههای جذب و شیوه های تبلیغ فرقه ها به این مربیان آموزش داده می شود.

 غلامی با بیان این که این تفاهم نامه در پنج ماده میان اداره کل بهزیستی و تبلیغات اسلامی منعقد و به امضای مدیران کل دو دستگاه رسیده بود، به تعهدات طرفین در این تفاهم نامه اشاره و گفت: اداره کل بهزیستی مکان و امکانات آموزشی لازم را برای فراگیران اختصاص داده است.

وی گفت: بسته های آموزشی مورد نیاز مخاطبان و رایزنی و آماده سازی فراگیران به تناسب دوره‌های آموزشی نیز به عهده بهزیستی است.

غلامی یادآور شد: تشکیل اتاق فکر برای تهیه و ارائه سر فصل های آموزشی و پرداخت هزینه های استادان از جمله تعهدات اداره کل تبلیغات اسلامی در این تفاهم نامه بود و در پایان این دوره ها گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی با امضای طرفین به آنان اعطا می‌شود.

شناسنامه فرهنگی، اجتماعی روستا در 18 شهرستان توزیع شد 

حجت الاسلام مهدی جودکی، معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از توزیع هزار جلد شناسنامه فرهنگی، اجتماعی در روستاهای استان خبر داد و گفت: هزار جلد شناسنامه فرهنگی، اجتماعی در روستاهای 18 شهرستان استان توزیع شد.

 وی با بیان یان که شناسنامه فرهنگی، اجتماعی روستاهای خراسان رضوی در 46 صفحه آماده شد و در روستاهای پر جمعیت استان توزیع شد، افزود: این پژوهش میدانی که با همکاری اداره کل دفترامور روستایی استانداری خراسان رضوی به صورت پایلوت در 500 روستای پر جمعیت خراسان رضوی اجرا می شود و اطلاعات بدست آمده در اختیار ادارات فرهنگی اجتماعی استان برای انجام برنامه ریزی ها قرار می گیرد.

حجت الاسلام جودکی تاکید کرد: این شناسنامه حاوی 107عنوان پرسش برای گردآوری آمار و اطلاعات مربوط به روستاهای خراسان رضوی در راستای برنامه ریزی دقیق فرهنگی می باشد.

وی افزود: این شناسنامه اطلاعاتی در زمینه مشخصات عمومی، شناسایی مراکز خدماتی و فرهنگی، شناسایی نخبگان و اقشار تاثیر گذار فرهنگی در روستا،میزان دسترسی به امکانات فرهنگی،آموزشی و رفاهی تشکل ها ی فعال را گرد آوری می کند.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که شناسایی آداب و رسوم و سنت های مذهبی، آئینی روستاها نیز در این طرح مورد توجه بوده است، تصریح کرد: این شناسنامه با همکاری دفتر امور روستایی و شورای استانداری خراسان رضوی تدوین شد و توسط روحانیون مستقر و هجرت و دهیاران در روستاها توزیع می شود.

حجت الاسلام جودکی افزود: شورای فرهنگی روستا شامل روحانیون مستقر و هجرت در روستاها، شورای اسلامی و دهیاری ها ومسئولان هیئات وهیئت امنای مساجد وظیفه تکمیل این شناسنامه را دارند و با توجه به نبودن آمار دقیق جهت برنامه ریزی های کلان فرهنگی این برنامه طراحی و اجرایی شد.

20  طرح فرهنگی در خراسان رضوی به اجرا در می آید

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی، کارشناس مسؤول امور فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اجرای 20 طرح فرهنگی در 18شهرستان استان خبر داد و گفت: در 15 شهرستان استان 20 طرح فرهنگی توسط ادارات تبلیغات اسلامی اجرایی می شود.

وی با بیان این که شهرستان های خواف، نیشابور، بردسکن، گناباد، جغتای، سرخس، قوچان، تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، مه ولات و بجستان برگزار کننده این طرحهای فرهنگی هستند، تصریح کرد: این طرح ها شامل برگزاری دوره های مهارت زندگی، تربیت مربی عفاف گرایی و حمایت از تشکلهای تخصصی بانوان از جمله این طرح ها می باشد.

وی اهداف برگزاری این برنامه ها را پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق و توسعه فرهنگ عفاف در جامعه دانست و افزود: این برنامه ها از محل اعتبارات حمایتی شهرستان ها با پیشنهاد ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها و پس از بررسی و تصویب اداره کل برگزار می شود ./934/د101/س

 

ارسال نظرات