۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۵۹۵۵۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تکریم از خانواده‌های شهدا در روستای ورزنه قم، تقدیر امام جمعه قم از کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی قم و لزوم پرهیز از افراط و تفریط در تمامی شؤون زندگی برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید عباس رفیعی پور علویجه، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد گفت: در راستای تکریم از خانواده معظم شهدا در شهر و روستاهای بخش خجلستان، از خانواده شهدای روستاهای سناوند، احمدآباد، حسن آباد و ورزنه برای شرکت در این مراسم که در روستای ورزنه برگزار شده، دعوت شده است.
وی گفت: در این مراسم با ارج نهادن به مقام شهید، بر ادامه راه آن بزرگواران تأکید شده است چرا که آن بزرگواران در مسیر اعتلای دین و برای حفظ ناموس و حراست از وطن جان خود را تقدیم کردند تا امنیت در جامعه اسلامی برقرار باشد.
در این مراسم که با حضور بخشدار خلجستان و مسؤول کمیسیون بانوان بخش در منزل یکی از شهدای ورزنه برگزار شد از همه خانواده‌های شهیدان تقدیر شد و هدایای فرهنگی با کودکان و نوجوانان اهدا شد.
تقدیر امام جمعه قم از کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی قم
امام جمعه قم و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم قدردانی کرد.
 این تقدیر به دلیل همکاری اشرف یوسفی در مدیریت امور بانوان معاونت فرهنگی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان قم انجام شده است.
در متن لوح حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خطاب به اشرف یوسفی آمده است: با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام، با تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه و بی‌شائبه آن جناب، حلول سال نو و تجدید طبیعت را که نشانه قدرت لایزال الهی است، پیشاپیش به حضرتعالی تبریک و تهنیت عرض کرده و برای شما سالی سرشار از برکت و معنویت توأم با توفیق روزافزون احیای فرائض به ویژه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر تحت عنایت خاصه ربیع الانام امام زمان (عج) و رهنمودهای مقام عظمای ولایت را از درگاه خداوند متعال خواهانیم.
نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با روحانیان مستقر بخش جعفرآباد
جلسه گردهمایی روحانیون مستقر بخش جعفرآباد قم با حضور حجت‌الاسلام اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
در این نشست که حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، حجت‌الاسلام دهقانی، امام جمعه جعفریه، حجت‌الاسلام گل محمدی، کارشناس ادارات تابعه اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسینی المدنی، ریس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه و روحانیان مستقر بخش جعفرآباد حضور داشتند مسائل مربوط به تبلیغ کارآمد و اثرگذار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های روحانیان مستقر و اداره تبلیغات اسلامی جعفریه ارائه کرد و سپس حجت‌الاسلام اسکندری به بیان توصیه‌های تبلیغی پرداخت و خواستار گسترش فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی روحانیون مستقر و ائمه جماعات با محوریت امام جمعه شهر جعفریه شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین به روحانیان مستقر توصیه کرد که ارتباط بیشتری با مردم به ویژه نوجوانان و جوانان داشته باشند.
همدلی و اتحاد، سرلوحه برنامه‌های تبلیغات اسلامی جعفریه
رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: همدلی و اتحاد خوبی بین اداره تبلیغات اسلامی و امام جمعه جعفریه در اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغی وجود دارد.
حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در جلسه هم اندیشی فرهنگی بخش جعفرآباد که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و امام جمعه جعفریه برگزار شد گفت: با توجه به اینکه امام جمعه جعفریه مدیریت خوبی در اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغی دارند، اساس کار ما در اداره تبلیغات اسلامی بر محور همدلی و اتحاد است.
وی در تشریح ظرفیت‌های فرهنگی بخش جعفرآباد اظهار کرد: در حال حاضر حدود 40 روستا در بخش جعفرآباد وجود دارد که تعداد 50 مسجد در آنها بنا شده است.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی تأکید کرد: 50 هیأت مذهبی در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه به ثبت رسیده است که این تشکل‌ها ظرفیت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغی هستند.
وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده با اجرای طرح‌های کاربردی‌تر و اثربخش‌تر، گام‌های مؤثرتری در راستای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی برداشته شود.
کاشت نهال از سوی رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات
همزمان با روز درختکاری برای ترویج فرهنگ درختکاری و ایجاد نشاط و سلامتی حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در این شهر یک اصله نهال کاشت.
در این مراسم مسؤولان بخش مرکزی از جمله حجت‌الاسلام منتظری، امام جمعه قنوات، بخشدار بخش مرکزی، شهردار قنوات و دیگر مسؤولان بخش حضور داشتند.
به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات، بخش مرکزی قم از نظر فضای سبز و منابع طبیعی جزو مناطق فقیر استان است و رفع این مشکل نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد.
لزوم پرهیز از افراط و تفریط در تمامی شؤون زندگی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط در تمامی شؤون زندگی و تبعیت از منویات ولایت فقیه، اعتراض‌های ضداخلاقی و ضد شرعی را نشانه فاصله گرفتن از زیرساخت‌‌های ارزشی دانست.
حجت‌الاسلام، عباس اسکندری در جلسه پرسنلی این اداره کل، ‌ارتباط با شخصیت‌های تأثیرگذار، نخبگان و مؤسسات و دستگاه‌های آموزشی، علمی و پژوهشی را یکی از سیاست‌های تبلیغات اسلامی برشمرد و تأکید کرد: در پناه این ارتباط است که نقاط قوت و ضعف برنامه‌های تبلیغات اسلامی شناسایی شده و می‌توان کمبودها و نارسایی‌ها را برطرف کرد.
وی ادامه داد: امسال با توجه به محدودیت‌های مالی، فعالیت‌های تبلیغات اسلامی بیشتر از سال‌های قبل بود و این نشان دهنده ظرفیت بالای اداره کل تبلیغات اسلامی است اما تبلیغ دین با امکانات محدود امکان پذیر نیست، بنابراین برای دستیابی به اهداف سازمانی نیاز به تعمیق ارتباط با چهره‌ها و نخبگان تأثیرگذار و مؤسسات مرتبط داریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی از چهره‌های تأثیرگذار تأکید کرد و گفت: اگرچه در سال‌های اخیر با بعضی از شخصیت‌های تأثیرگذار استان و مؤسسات آموزشی و پژوهشی ارتباط برقرار شد ولی این ارتباط خیلی کم بوده و سیاست سازمان بر این است که در سال آینده به نقطه مطلوبی برسیم.
حجت‌الاسلام اسکندری تولید پیام‌های دینی، مذهبی و اخلاقی و ترویج آنها در بین هیئات مذهبی، شهروندان محله‌ها،‌ کارکنان ادارات و کارخانه‌ها را امری مهم و در راستای توسعه فرهنگ دین و جلوگیری از رفتارهای خلاف شرع و اخلاق ذکر کرد.
وی با ذکر نمونه‌ای از مشاهده بداخلاقی در جامعه ادامه داد: حوادثی همچون هتک حرمت در روز 22 بهمن، روکش سیاسی دارد ولی ریشه فرهنگی دارد، چراکه این نوع فرهنگ اعتراض نوعی بی‌بندوباری و ضداخلاقی است و با هیچ کدام از مبانی اعتقادی و دینی ما تناسب ندارد.
وی با بیان این‌که فاصله گرفتن برخی افراد از زیرساخت‌های ارزشی، خطرناک است گفت: اگر در رسیدگی به این گونه حوادث غفلت شود، ممکن است بسیاری از دستاوردهای مکتب و انقلاب اسلامی از دست برود.
حجت‌الاسلام اسکندری با تأکید بر این‌که همه باید در پیروی از ولایت فقیه مطیع محض باشند اظهار کرد: حرکت تمامی شخصیت‌ها و گروه‌ها در انقلاب اسلامی باید عاقلانه، با اعتدال و بدون افراط و تفریط باشد و کارها با رعایت اصول و ضوابط مشخص انجام شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، مسأله کادرسازی در انقلاب اسلامی را امری مهم دانست و گفت: کادرسازی با رویکرد آموزشی ماندگار است و بنابراین نباید در ارائه آموزش به قشرهای مختلف غفلت کنیم.
وی با قدردانی از تلاش مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم که موفق به کسب رتبه نخست در بین ادارات کل تبلیغات اسلامی کشور شده است گفت: قم پشتوانه علمی و آموزشی برای کلان سازمان تبلیغات اسلامی است و در سال آینده بخشی از مأموریت‌های ملی معاونت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به قم واگذار می‌شود.
گسترش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از گسترش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در بخش مرکزی قم خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: عمده ترین هدف و برنامه اداره تبلیغات اسلامی بسترسازی برای ایجاد و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در این بخش است.
وی در ادامه افزود: مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی با سایر نهادهای فرهنگی، طراحی و اجرای مسابقات فرهنگی در مناسبت‌های مختلف، تلاش در راستای بهبود وضعیت فرهنگی و نیز ارتقا بینش فرهنگی با برگزاری جلسات گفتمان دینی و مشاوره ویژه جوانان و نوجوانان و خانواده‌های آنها، همکاری مستمر با امام جمعه و بخشداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در طول سال، برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت در ایام تابستان، اعزام روحانی به روستاها برای برگزاری مراسم به مناسبت‌های مختلف، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی در شهر و روستاهای تابعه با همکاری ائمه جماعات مساجد و همچنین روحانیان مستقر روستاها از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره بوده است.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از 500 نفر از خواهران و برادران در کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اداره تبلیغات اسلامی قنوات حضور دارند، افزود: این اداره همواره در راستای فرهنگ سازی دینی و مذهبی تلاش می‌کند.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار افزود: امروز یکی از مهم‌ترین برنامه دشمنان تضعیف جایگاه مسجد است که ما باید با تقویت برنامه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی این دسیسه دشمن را خنثی کنیم، چراکه معتقدیم اگر نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه به ویژه نسل جوان در مساجد تأمین شود بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی هم کاهش پیدا می‌کند.
تقدیر رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد از رییس شورای هیئات مذهبی بخش خلجستان
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد از رئیس شورای هیئات مذهبی بخش خلجستان تقدیر کرد.
به پاس فعالیت‌ها و کوشش بی‌دریغ علیرضا سلمانی، مسؤول هیأت مذهبی فاطمیه روستای نایه که ریاست شورای هیئات مذهبی بخش خلجستان را عهده دار است، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد از وی تقدیر کرد.
این تقدیر در راستای توسعه فرهنگ دینی مذهبی در بخش خلجستان و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است.
در این مراسم رحیمی رشت آبادی بخشدار خلجستان نیز با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های سلمانی قدردانی کرد./907/پ202/پ
ارسال نظرات