۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۶۱۸۸۴

شماره جدید هفته نامه ندای رسا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین شماره جدید هفته نامه تحلیلی، اطلاع رسانی ندای رسا در سال 92 منتشر شد.
پنجاه و پنجمين شماره هفته نامه نداي رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در نوزدهمین روز سال 1392 پنجاه و پنجمین شماره هفته نامه تحلیلی، اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، علمی چاپ و منتشر شد.

«حضور 5 میلیون نفر در قالب کاروان های راهیان نور در خوزستان»، «ویژگی‌های رییس جمهور آینده از زبان آیت الله خاتمی»، « 13 نـکـتـه بـرای شادی و سلامـت خانواده»، «اعمال پوشش نانو بر روی ضریح جدید حضرت اباعبدالله الحسین (ع)»، «تشییع و خاکسپاری 176 شهید دوران دفاع مقدس در سراسر کشور همزمان با ایام فاطمیه دوم»، «برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی خوزستان در اهواز» و «آغاز گرامیداشت فاطمیه دوم در بقعه علی ‌بن مهزیار اهوازی» از مطالب درج شده در این هفته نامه هستند.

کتاب 360 داستان از فضایل، مصائب و کرامات حضرت فاطمه(س) اثری از عباس عزیزی است که در ستون «معرفی» این هفته نامه به آن پرداخته شده است.
وی را بیشتر با داستان‌ها وحکایت هایش می‌شناسیم که با محوریت اهل بیت(ع)، از منابع دست یک روایی، تهیه و روانه بازار کرده است. کتاب‌هایی که شاید حجم زیادی نداشته باشند ولی سرشار از حکایت‌ های ناشنیده‌ای هستند که با حسن سلیقه و انتخاب در جایی گرد آمده‌اند.

در یادادشت این هفته نامه مبنی بر از حزن فاطمیه عطر عاشورا می‌تراود آمده است: فاطمیه فصل‌الخطابی است برای عاشورایی دیگر از جنس حماسه کربلا، روزهای فاطمی است و رایحه معطر فاطمیه به مشام می‌رسد؛ عطری که دل‌نگران می‌کند آدمی را در تلاطم عزای مادری که خود یک دنیا بود و آبروی شیعه...

«فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کرد»...آری این سخن رهبر معظم انقلاب است تا دریابیم عظمت این ایام را و بپوییم راه فاطمه(س) و فاطمیون را در عصری که دشمن هجمه می‌برد بر عظمت اهل بیت طه(ع) و بانوی کرامت...

فاطمه‌ای که خود مادری کرد کربلا را و رقم زد عاشورایی تاریخی‌ را، و امروز بر ماست که ادا کنیم دینش را و تبیین کنیم زهرایی بودن و فاطمی ماندن را...

فاطمه‌ای که خود برات کربلا می‌دهد و بشارت جنت به رهپویانش و به آنانی که خاک کربلا را همچنان داغ می‌پندارند و هر دم از داغی‌اش می‌سوزند و حسین را لبیک‌گو شده‌اند...

«اختصاص بیش از 3 هزار میلیاردتومان به بخش پژوهش کشور در لایحه بودجه 92»، «نامه انجمن روانشناسی حوزه علمیه قم به کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون سیم کارت های رایتل»، «بهره برداری آزمایشی از نخستین سامانه تشخیصی و تصویر برداری کشور»، «راه اندازی اولین مرکز ترک اعتیاد به اینترنت»، «ساخت خودروی خورشیدی با سرعت 150 کیلومتر در ساعت از سوی محققان ایرانی»، «جداسازی 4 باکتری با خاصیت ضدسرطانی از خاک‌های ایران» و «تبادل 16میلیارد پیامک در 15روز عید» مطالب و اخبار صفحه علم و فناوری پنجاه و پنجمین شماره هفته نامه ندای رسا را تشکیل می دهد.

در گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، مدیر استانی حوزه علمیه خوزستان پیرامون ثبت نام حوزه علمیه در سال جدید، خواهیم خواند: توصیه من به داوطلبان این است که اگر جرقه حضور در حوزه های علمیه و شرکت در این آزمون در دلشان و فکرشان روشن شده، آن را یک موهبت الهی در نظر گرفته و قدر آن را بدانند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر «آینده شغلی طلاب چگونه است؟» گفت: من به خانواده های عزیز عرض می کنم، مراجعاتی که در خصوص جذب روحانی در سازمان ها و ارگان ها و سایر نهادهای موجود در کشور به حوزه علمیه می شود، آن قدر زیاد بوده که ما هم اکنون به طور کامل نمی توانیم همه نیازهای آنها برآورده سازیم؛ از این رو خانواده های محترم هیچ گونه دغدغه ای در خصوص آینده شغلی فرزندان خود نداشته باشند.

آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه های نماز جمعه اهواز به انتخابات دوم که ویژه گزینش اعضای شورای های شهر و روستاها است، اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای بزرگ کشور اهمیت این انتخابات را تشخیص می دهند اما متأسفانه در اهواز اهمیت این موضوع رعایت نمی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم در اهواز مسأله انتخابات شوراها را دست کم می گیرند و آن طور که باید شخصیت های مدیر، مدبر، باسابقه و شایسته داوطلب نمی شوند، در حالی که در دیگر کلانشهرهای کشور شاهد حضور شخصیت های برجسته ای در شوراهای شهر هستیم که دارای سوابقی مانند استانداری، نماینده مجلس و دیگر مسؤولیت های مهم اجرایی و مدیریتی هستند.

قابل ذکر است، پنجاه و پنجمین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شد.

گفتنی است، جهت دسترسی به آرشیو این نشریه می توان به پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه ندای رسا به نشانیwww.nedayerasa.ir مراجعه کنید./ 9458/ن 602/س

ارسال نظرات