۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۲۴۰۷
آیت الله نظری:

کاندیداهای انتخابات باید مسأله اخلاق دینی را رعایت کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که کاندیداهای انتخابات باید مسأله اخلاق دینی را رعایت کنند تا خدای ناکرده نتیجه معکوس نگیریم، افزود: رعایت اخلاق انتخاباتی بسیار مهم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
 آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی به همراه یحیی آل اسحاق و جمعی از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی، روز گذشته با آیت الله نظری خادم الشریعه در ساری دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه در این دیدار بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی در کشور از سوی همه نامزدها تأکید کرد و گفت: متأسفانه گاهی بحث ها به مشاجره، تهمت زنی و عیب جویی کشانده می شود که به هیچ عنوان پسندیده نیست.

 

وی با بیان این که کاندیداهای انتخابات باید مسأله اخلاق دینی را رعایت کنند تا خدای ناکرده نتیجه معکوس نگیریم، افزود: رعایت اخلاق انتخاباتی بسیار مهم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که فضا باید از حالت رقابتی خارج شده و به فضای لیاقتی تبدیل شود، ادامه داد: با گذری بر زندگی و سیره علما و فقهای بزرگ دینی می توان دید که هیچ رقابتی در موضوع مقام و جایگاه وجود نداشته است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مال و مقام مانع تکامل انسان است، تصریح کرد: باید در مال حلال خور شویم و در مقام نیز اصل بر شایسته سالاری و شایستگی باشد.

 

وی با اشاره به این که شریعت محمدی تکلیف را در این خصوص برایمان به خوبی روشن کرده است، خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه شود که مطالب شیعه ابهامی وجود ندارد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه از برخی هیاهوها در فضای انتخاباتی کشور گلایه کرد و گفت: بنده قبلاً هم خطاب به آقایان در تهران گفتم نباید فضا را اختلافی و نامساعد جلوه داد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که افرادی که صلاحیت دارند باید در عرصه انتخابات حاضر شوند، تصریح کرد: مردم نیز باید فردی اصلح را انتخاب کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات