۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۶۲۸۹۰

افتتاح چند پروژه عمرانی با حضور رییس جمهور در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ محمود احمدی نژاد در جریان دور چهارم سفر به خوزستان امروز با حضور در شهرهای مختلف چندین پروژه را افتتاح کرد.
افتتاح چند پروژه عمرانی با حضور رییس جمهور در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمود احمدی نژاد امروز با حضور در بندر ماهشهر بیمارستان 96 تختخوابی این شهر را افتتاح و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

رییس جمهور در جریان این بازدید در جریان روند خدمات رسانی به بیماران از سوی این مرکز درمانی قرار گرفت.

گفتنی است بیمارستان 96 تختخوابی بندر ماهشهر از 4 بخش اصلی شامل اطفال، داخلی، زنان و جراحی عمومی تشکیل شده که در هر بخش به طور متوسط 22 تختخواب وجود دارد.

برای این مرکز درمانی که با هزینه 40 میلیارد تومان احداث شده مراکز «ای سی یو»، «سی سی یو» و «ان آی سی یو» پیش بینی شده است.

پس از افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی در ماهشهر، رییس جمهور با حضور در مجتمع پتروشیمی بندر امام (ره)، با افتتاح واحد سوم تفکیک میعانات گازی واحد پتروشیمی و شرکت شیمی تکس آریا از مجتمع های پتروشیمی این بندر، که از جمله طرح های مهر ماندگار به شمار می روند، بازدید و در جریان روند تولید محصولات این مجتمع قرار گرفت.

احمدی نژاد همچنین از محل این پروژه به صورت ویدئو کنفرانس دو پروژه واحد گاز کربنیک مایع شرکت طرح و توسعه گازهای صنعتی اروند و نیز واحد تفکیک هوای پتروشیمی اروند را با ذکر یا مهدی (عج) افتتاح کرد.

رییس جمهور در حاشیه بازدید از این مجتمع در جمع کارگران این واحد پتروشیمیایی که برای استقبال از رییس جمهور اجتماع کرده بودند، حضور یافت و با آنان از نزدیک به گفت و گو پرداخت.

دکتر محمود احمدی نژاد در دومین روز سفر خود به استان خوزستان روز دوشنبه برای افتتاح چهار طرح پتروشیمی، بیمارستان تأمین اجتماعی و یک بزرگراه به ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) سفر کرد.

احمدی نژاد همچنین در جریان ادامه افتتاح پروژه های صنعتی، عمرانی و خدماتی در بندر ماهشهر شرکت شیمی تکس آریا را به عنوان نخستین تولید کننده اتیل، متیل و کتون در ایران و خاورمیانه با ظرفیت 5 هزار تن در سال راه اندازی کرد.

تولید و عرضه اتیل، متیل، کتون با رعایت استانداردهای کیفی و زیست محیطی در بازارهای داخلی و خارجی و تکمیل زنجیره ارزش تولید مواد پتروشیمی، کاهش سطح واردات و جلوگیری از خروج ارز و توسعه و تحول صنعتی در کشور از جمله اهداف راه اندازی این مجتمع پتروشیمیایی است.

در ادامه دور چهارم سفر هیأت دولت به خوزستان محمود احمدی نژاد، از سد و فاز اول نیروگاه گتوند علیا، از طراحی نخستین توربین آبی 250 مگاواتی که از سوی متخصصان کشور به انجام رسیده رونمایی کرد.

این توربین آبی با قطر رانر 4.5 متر و از سوی متخصصان کشورمان در داخل کشور ساخته شده که با بهره‌برداری از آن، نیاز کشور به ساخت این نوع توربین‌ها به طور کلی بومی خواهد شد.

احمدی نژاد همچنین با حضور در اتاق کنترل نیروگاه، ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران ساخت این نیروگاه و تبریک به جامعه مهندسی کشور، اظهار امیدواری کرد: فاز بعدی این نیروگاه که در دست احداث است، تماما با تجهیزات ساخته شده در داخل کشور احداث شود.

رییس جمهور سپس با رمز یا مهدی دستور افتتاح سد و آغاز به کار فاز نخست نیروگاه گتوند علیا را صادر کرد.

سد و نیروگاه گتوند علیا در فاصله 380 کیلومتری از مصب رودخانه کارون و در فاصله 25 کیلومتری شمال شهرستان شوشتر واقع شده است.

سد گتوند علیا دارای بزرگترین مخزن آبی کشور، بر روی رودخانه کارون بوده و نیروگاه این سد، بیشترین ظرفیت تولید انرژی برق نیروگاهی در میان همه نیروگاه‌های کشور را داراست.

سد گتوند بلندترین سد خاکی کشور بوده که دارای بزرگترین تونل‌های آب رسانی کشور از لحاظ طول و سطح مقطع است و سیستم آب‌بندی ترکیبی دیوار آب‌بند و پرده آب بند را نیز دارد.

سد و نیروگاه گتوند علیا در افزایش توان مدیریت مخازن سدها و نیروگاه‌های بالادست در حوزه کارون مؤثر است.

هم اکنون نیز رییس جمهور و برخی از اعضای هیأت دولت با تعدادی از طوایف عرب جلسه گرفته اند./9464/پ201/ب

ارسال نظرات