۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۶۴۸۲۰
آیت الله حیدری تبیین کرد؛

وجه اشتراک وهابیت و حکومت بنی امیه

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: زمانی که علمای وهابی و سلفی کمک و حفاظت از اسرائیل غاصب و آمریکا را واجب می دانند دیگر چه انتظاری از این فرقه گمراه و تکفیری باید داشت.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در تجمع طلاب حوزه علمیه اهواز در اعتراض به هتک حرمت مرقد حجر بن عدی، با بیان وجه اشتراک وهابیت و حکومت بنی امیه گفت: وجه اشتراک سلفی های تکفیری و تندرو با حکومت ستمگر بنی امیه، کشتار و تکفیر مسلمانان است.

وی با اشاره به جنایت های وهابیان در عراق از زمان سقوط صدام تاکنون اظهار داشت: در ده سال اخیر بیش از دویست هزار شیعه و سنی به شکل های گوناگونی از سوی سلفیان به شهادت رسیدند.

آیت الله حیدری با بیان این که اهل سنت از تکفیر و خشم وهابیان در امان نیستند، افزود: تهاجم سلفیان تنها علیه شیعیان نیست، بلکه اهل تسنن نیز از تکفیر و حمله های این فرقه در امان نیستند.

وی با تأکید بر این که در دوران های گوناگون همانند وحشی گری های وهابیان مشاهده نشده است، گفت: مهم ترین و جدید ترین وحشی گری سلفیان تکفیری و تندرو تخریب و نبش قبر حجر بن عدی، صحابی گرانقدر پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش تأکید کرد: بزرگی این حادثه به حدی بود که سایت ها و شبکه های خبری سراسر دنیا این خبر را منتشر کردند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به شخصیت والای حجر بن عدی گفت: حجر عصر جاهلیت و عصر اسلام را درک کرده و در زمره یاران جان بر کف پیامبر اکرم(ص) بوده است.

وی با بیان این که حجر بن عدی در فتوحات قبل و پس از رحلت پیامبر(ص) شرکت کرده است، افزود: این شخص بزرگوار همواره پیرو ولایت و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.

آیت الله حیدری به شجاعت و سخاوت حجر بن عدی اشاره کرد و بیان داشت: حجر در هیچ جنگی شکست نخورد و با شجاعت در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کرد.

سلفی ها برای کشتار مسلمانان هیچ دلیل منطقی ندارند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حرمت و آبروی مؤمن نزد خداوند متعال از درجه رفیعی برخودار است، گفت: وهابیان تندرو و تکفیری همچون آب خوردن مسلمانان را بدون هیچ دلیل و برهانی تکفیر و آنان را به قتل می رسانند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان در ادامه با اشاره به این که فرقه وهابیت زاده یهود و صهیونسیم است، تأکید کرد: هر کسی به مقابله با اسلام و ملت های مسلمانان می پردازند به یقین سر در آخور صهیونیسم نهاده است.

وی افزود: زمانی که علمای وهابی و سلفی کمک و حفاظت از اسرائیل غاصب و آمریکا را واجب می دانند دیگر چه انتظاری از این فرقه گمراه و تکفیری باید داشت.

وهابیان یزید زمانه هستند

آیت الله حیدری با بیان این که وهابیان یزید زمانه هستند، تأکید کرد: ظلم و ستم معاویه و یزید امروزه در چهره منافقان سلفی های تکفیری نمایان است./9458/پ202/س

 

ارسال نظرات