۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۶۴۸۹۹

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از 300 مربی و مدیر مؤسسه قرآنی در قم، برگزاری همایش بزرگ مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی در قم و برگزاری گفتمان دینی در قنوات برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی در حاشیه همایش بزرگ مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان قم گفت: این همایش با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی از طریق پاس‌داشت مجاهدت‌های مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی برگزار شده است.
وی افزود: در این همایش از 300 نفر از مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی که با وجود مشکلات عدیده‌ای که دارند در حال توسعه و ترویج فعالیت‌های هستند تجلیل شد.
کارشناس دارالقرآن الکریم قم تجلیل از برترین‌های مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه «هل اتی» را یکی دیگر از برنامه‌های این همایش ذکر کرد و اظهار داشت: این مسابقه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با شرکت بیش از 2 هزار نفر از علاقه‌مندان برگزار شد که در این همایش به 50 نفر از برترین‌های این مسابقه جوایزی اهدا شد.
همایش بزرگ مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی در قم
همایش بزرگ مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان قم در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
در این همایش که با حضور چشمگیر مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان برگزار شد، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی با همه کمبودهایی که دارند در مسیر نشر آموزه‌های قرآنی تلاش می‌کنند و مربیان قرآنی هم بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی کار می‌کنند که باید از اهتمام این افراد قدردانی کرد.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری از جامعه قرآنی کشور خواست که در این شرایط حساس ورود جدی‌تری برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح داشته باشند.
مهدی قره شیخ لو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، دیگر سخنران این همایش بود که بر لزوم کاربردی بودن آموزش‌های قرآنی برای تأثیرگذاری آن تأکید کرد و از مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی خود در مرتبه اول خودشان رفتار قرآنی در زندگیشان داشته باشند تا نفوذ کلام آنها بیشتر باشد.
وی نیز به جامعه قرآنی توصیه کرد که از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بخواهند که برنامه‌های خود را در زمینه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی ارائه دهند.
در این همایش از برندگان مسابقه حفظ و مفاهیم سوره«هل اتی» و نیز از مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان قم به مناسبت فرارسیدن روز معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری تجلیل شد.
برگزاری مراسم گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قنوات
مراسم گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) وامام خمینی (ره) به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و همکاری هیئات مذهبی در مساجد شهر و روستاهای تابعه این بخش برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن بیستم جمادى الثانى سالروز ولادت حضرت زهرا(س) مراسم جشنی در شب و روز ولادت آن حضرت در مساجد شهر و روستاهای تابعه بخش مرکزی برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم ائمه جماعات مساجد و روحانیان مستقر روستاها به بیان شخصیت حضرت زهرا(س) و نقش ایشان در حمایت از ولایت پرداختند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات افزود: از دیگر برنامه‌های این مراسم پرفیض و معنوی مدیحه‌سرایی بود که از سوی مداحان اجرا شد.
برگزاری گفتمان دینی در قنوات
همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفتمان دینی با موضوع پاسخ به شبهات دینی در دبیرستان دخترانه رضوان برگزارشد.
این گفتمان دینی به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات با سخنرانی حجت‌الاسلام خدادادی، استاد حوزه و دانشگاه و با حضور فرهنگیان و دانش آموزان این دبیرستان برگزار شد.
در ابتدای این گفتمان استاد خدادادی درباره تولد آن بانوی بزرگوار گفت که هنگامى که حضرت زهرا(س) به دنیا آمد، از او نورى ساطع شد که به همه خانه‌هاى مکه رسید و در مشرق و مغرب زمین جایى نماند مگر اینکه آنجا را روشن کرد.
وی گفت: پیروان مکتب اهل بیت(ع) در روزهاى آغازین ماه، بساط غم و اندوه مى‌گسترانند و در روز بیستم، غرق امواج سرور و شادى هستند و غرض از برگزاری مراسم بزرگداشت آن بانوی بزرگوار آگاهى بیشتر از فضایل و مناقب آن بانو و اقتباس از خلق و خو و رنگ و بوى معنوى آن حضرت است و چه زیبا و الهام بخش است زندگى این بانوى نمونه در آن خانواده نمونه براى همه به ویژه بانوان.
در ادامه این جلسه استاد خدادادی به سئوالات مطرح شده از طرف دانش آموزان پاسخ داد.
برگزاری جشن کوثر ولایت در قنوات
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهر قنوات مراسم جشنی با عنوان کوثر ولایت با همکاری هیأت مذهبی آل یاسین (خواهران) در روز میلاد آن بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم پرفیض و معنوی که بیش از 200 نفر از خواهران شرکت داشتند ابتدا یکی از روحانیان پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) به ایراد سخن پرداخت و در ادامه مدیحه‌سرایی از سوی مداحان انجام شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: برگزاری زیارت عاشورا، دعای ندبه و سمات و سایر ادعیه در مناسبت‌های مختلف از دیگر فعالیت‌های این هیأت مذهبی است.
جشن کوثر ولایت در حوزه علمیه خواهران جعفریه برگزار شد
به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) وامام خمینی(ره) جشن باشکوهی در حوزه علمیه نجمه‌خاتون شهر جعفریه برگزار شد.
در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام دهقانی، امام جمعه جعفریه گفت: شناخت ابعاد وجودی حضرت فاطمه زهرا(س) خارج از حوزه شناخت بشری است و دست یافتن به این مهم فقط از طریق مراجعه به قرآن و فرمایشات پدر بزرگوارشان حضرت محمد(ص) امکان پذیر می‌شود.
در ادامه از 15 تن از طلاب خواهر برگزیده شده در جشنواره علامه حلی و مادران و همسران شهدا با اهدای جوایزی از سوی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه از سوی حجت‌الاسلام اکبری‌نیا، مدرس حوزه و دانشگاه تقدیر شد.
گفتنی است، اداره تبلیغات اسلامی جعفریه هم در برگزاری این جشن همکاری داشته است.
برگزاری گفتمان دینی به مناسبت روز معلم در قنوات
گفتمان دینی با موضوع نقش معلم و شهید مطهری در تربیت جوانان به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات، گفتمان دینی با موضوع نقش معلم و شهید مطهری در تربیت جوانان در مدرسه راهنمایی شهید اشرفی اصفهانی شهر قنوات برگزار شد.
در این گفتمان که فرهنگیان و دانش آموزان حضور داشتند، استاد خراسانی از اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون موضوع مطرح شده به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: مقام معلم در دین اسلام جایگاه والایی دارد و معلمان در سنگر خطیر تعلیم و تربیت نقش و رسالت مهمی دارند.
خراسانی گفت: نقش و خدمات شهید مطهری در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برای همه مردم به ویژه فرهنگیان باید الگو باشد و باید از آثار ارزنده این شهید بزرگوار استفاده کنند.
وی اظهار داشت: اهمیت معلم در اسلام، بیانگر نقش و کاربرد او در جامعه است، اگر نقش معلم حیاتی نبود اسلام تا این حد به او بها نمی‌داد،  در اسلام معلم از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است.
درادامه این گفتمان استاد خراسانی به سؤوالات مطرح شده از سوی دانش آموزان پاسخ داد./907/پ202/ی
ارسال نظرات