۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۶۴۹۱۰
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور خبر داد؛

تصویب بودجه قرآنی در کمیسیون تلفیق مجلس

خبرگزاری رسا - رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از تصویب نیم درصد بودجه قرآنی و 200 میلیارد دیگر در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد.
مهدي قره‌شيخ لو، رييس سازمان دارالقرآن الكريم كشور
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مهدی قره‌شیخ لو در همایش بزرگ مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد،گفت: قبول دارم که مؤسسات قرآنی با مشکلاتی همچون پرداخت مالیات، بیمه نبودن، نبود بودجه و کم لطفی مسؤولان مواجه هستند ولی باید تلاش کنیم این مشکلات را یکی یکی برطرف کنیم.
وی با بیان این‌که مطالبات جدی جامعه قرآنی از مسؤولان کشور می‌تواند در حل این مشکلات مؤثر باشد، تصریح کرد: جامعه قرآنی ما در این زمینه تقریبا یک جامعه خنثی است در حالی که اهل قرآن باید در همه صحنه‌های کشور حضور داشته باشند و مطالبات خود را از مسؤولان بخواهند.
به گفته رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، مسؤولان باید احساس کنند که جامعه قرآنی انتظاراتی از آنها دارند،‌ تا برای حل مشکلاتشان اقدام کنند.
قره شیخ لو با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جامعه قرآنی باید با انتشار بیانیه یا نامه سرگشاده‌ای از کاندیداهای انتخابات مطالبه‌گری کنند و به آنها اعلام کنند که آیا برنامه‌ای برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی دارند یا فقط به فکر مسائل اقتصادی هستند.
وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی، انحراف تاریخی در کشور ایجاد شد که تمام سرمایه مردم در زمنیه اقتصادی صرف شد و نسبت به توسعه دین کم توجهی شد، در صورتی که طبق فرمایش قرآن کریم، اگر جامعه قرآنی داشته باشیم مشکلات برطرف می‌شود.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور تاکید کرد: اگر در زمینه اقتصاد توسعه پیدا کنیم ولی انسان قرآنی تربیت نشود، در آن اقتصاد قطعا دزدی، ربا و بسیاری مسائل دیگر وجود خواهد داشت.
قره شیخ لو گفت: باید حضورمان در کشور پررنگ تر باشد و رییس جمهور، وزیران و نمایندگان مجلس باید پاسخگوی مطالبات جامعه قرآنی باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب بودجه قرآنی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و تأکید کرد: نیم درصد بودجه قرآنی و 200 میلیارد تومان دیگر در این کمیسیون به تصویب رسیده که اگر این مصوبه در صحن علنی مجلس تصویب شود و دولت‌های فعلی و آینده این پول‌ها را خوب تخصیص دهند، سال 92 از سال‌های پربار پولی خواهد بود که سهم استان قم را در این بودجه لحاظ خواهیم کرد.
قره شیخ لو همچنین بر لزوم کاربردی بودن آموزش‌های قرآنی تأکید کرد و دغدغه‌های خود را با ذکر چند سؤال این‌گونه مطرح کرد: آیا دوره‌های آموزشی ما زندگی روزانه مردمی را به قرآن نزدیک‌تر می‌کند یا نه، چقدر می‌توانیم شاگردان را طوری آموزش دهیم که رفتار و افکارشان را با نسخه‌های قرآن تنظیم کنند، در 24 ساعتی که خداوند فرصت را در اختیار ما گذاشته چقدر از آن را برای عمل به آیات قرآنی صرف می‌کنیم، آیا سمت و سوی آموزش به این سمت است یا فقط اطلاعات مردم را اضافه می‌کنیم.
وی با بیان این‌که پیامبر اسلام بعضی اوقات با یک آیه قرآن تحول عظیمی در دل مردم ایجاد می‌کرد، گفت: اگر سمت و سوی آموزش ما طوری است که این فضا را در کشور ایجاد نمی‌کند باید بازنگری جدی در فعالیت‌ها داشته باشیم.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور ادامه داد: مقدمه بازنگری این است که اول بنده به عنوان مسؤول و معلم قرآنی خودم رفتار قرآنی داشته باشم و مردم احساس کنند از قرآن بهره بردم، یادمان باشد معلمی که پیامبر می‌فرماید برای او همه موجودات زنده طلب مغفرت می‌کنند حتی ماهیان دریا، مورد نظر است نه این‌که قرآن را بخوانیم و درس بدهیم ولی هیچ تفاوتی در زندگی ما وجود نداشته باشد، اینها خطرناک است و نه تنها سبب تبلیغ قرآن نمی‌شود بلکه سبب ضد تبلیغ است.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور تأکید کرد: امکانات و پول و سازمان و برنامه ریزی باید باشد ولی همیشه اینها نیازهای درجه دو ماست، اگر الان به ما بگویند فردا رییس‌جمهور قرآن کشوریم و هر چه بودجه هست به این سمت بیاید آیا آمادگی کامل برای درست هزینه کردن را داریم، ممکن است از نظر سخت افزاری برنامه هایی داشته باشیم اما آیا از نظر نرم‌افزاری این ظرفیت را داریم که مردم رفتار خود را با الگوهای قرآنی تنظیم کنند.
وی گفت: خداوند در چند کلمه، نسخه‌هایی به ما داده که اگر مردم به آنها عمل کنند در زندگی خانوادگی آنها معجزه می‌کند، ما در مقطع حساسی زندگی می‌کنیم که مردم تشنه معارف قرآن هستند که بتوانند این معارف را در زندگیشان بکار برند.
قره شیخ لو اظهار کرد: زندگی‌ای می‌تواند عاقبت به خیری داشته باشد که زندگی قرآنی باشد.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در کشور ما فعالیت‌های زیادی شده که باید قدردان این کارها باشیم، انجام این فعالیت‌ها به دست خود مردم بوده و باید تلاش کنیم این کارها را از لحاظ کیفی و کمی توسعه دهیم.
قره شیخ لو افزود: کل سرمایه‌ای که برای قرآن در کشور می‌گذاریم به اندازه یک اتوبان 200 کیلومتری است، ولی بعضی از قرآنی‌ها از همین اتوبان 200 کیلومتری استفاده نمی‌کنند.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور به اجرای ناقص یک طرح قرآنی اشاره کرد و گفت: طرحی برای تربیت حافظ یک جزء قرآن در کشور اجرا شد که سهم سازمان تبلیغات اسلامی از بودجه نیم درصد 11 و نیم میلیارد تومان بود.
وی گفت: لیستی به ما دادند که 130 هزار نفر حافظ یک جزء تربیت شده و از میان آنها 500 نفر برنده شدند، به همکاران گفتیم از بین برنده‌ها با 50 نفر ارتباط برقرار کنند و در مورد نحوه اجرای این طرح کسب اطلاع کنند، در این 50 نفر کسانی داشتیم که نه تنها حافظ نبودند بلکه اصلا در کلاس شرکت نکرده بودند، اگر این‌جوری کار کنیم مسؤولان کشور به ما اعتماد نمی‌کنند.
وی در توصیه‌ای به جامعه قرآنی گفت: حواسمان جمع باشد اگر در قالب مؤسسه یا هیأتی کار قرآنی می‌کنیم وقتی یک ریال از بیت‌المال در اختیار ما قرار گیرد مسؤولیم./907/101/ن
ارسال نظرات