۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۶۵۹۲۸
مشاور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

دولت آینده باید پدافند غیرعامل را به‌شدت جدی بگیرد

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس سازمان پدافند عامل کشور گفت: پدافند غیرعامل یک بحث جدی برای کشور و مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید آن را در همه بیست و پنج حوزه اجرایی وارد کرد.
دکتر شهرام علمداري، مشاور رييس سازمان پدافند غير عامل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر شهرام علمداری، مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور عصر پنج شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نام دولت من حکمت و تدبیر است زیرا اعتقاد دارم آسیب شناسی سال‌های گذشته چه پیش از انقلاب و چه پس از آن، خلإ وجود برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی بود.

وی با اشاره به این‌که در کشور قانون کم نداریم و سیاست‌های کلان کشور بسیار کامل است، گفت: مقام معظم رهبری سیاست‌های کلان و چشم‌انداز را ترسیم می‌کنند اما مشکل امروز ما این است که برای حوزه‌های بیست و پنج گانه اجرایی کشور برنامه مشخص کم داریم.

مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با تأکید بر این‌که هر دولتی که می‌خواهد بیاید باید در حوزه‌های بیست و پنج گانه سند راهبردی در برنامه‌های توسعه پنجم و ششم داشته باشد، ابراز داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید احیا شود منتها با تفاوت با گذشته؛ باید بر اساس نگاه جدید به علوم انسانی که با رویکردی که مقام معظم رهبری فرمودند، مبتنی بر نقشه جامع علمی کشور و اقتصاد مقاومتی این سازمان احیا شود.

دکتر علمداری در ادامه این مطلب بیان داشت: نگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید کاملا اسلامی باشد و در آن حوزه و دانشگاه باید نقش فعال داشته باشند.

رییس اسبق سازمان اورژانس کشور با اشاره به این‌که اندیشگاه‌ها در هر وزارتخانه باید تشکیل شود، عنوان داشت: در این هشت سال گذشته 190 کشور دنیا را در بیست و پنج حوزه اجرایی مطالعه کرده و آنها را با دیدگاه‌های قرآنی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تحلیل کرده‌ایم و به برنامه‌های مشخص رسیده‌ایم.

مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان این مطلب افزود: نگاه ما هم بین‌المللی و هم بومی و محلی بوده و نگاه‌ها بر اساس اصل مترقی ولایت فقیه بوده است.

دکتر علمداری با اشاره به این‌که اولین شرط یک رجل سیاسی این است که اعتقاد درست به چشم‌انداز داشته باشد، ابراز داشت: شرط دوم رجل سیاسی این است که دانش، نگرش، مهارت و مدیریت راهبردی داشته باشند.

وی عنوان داشت: من تأکید بر مدیریت راهبردی دارم که سومین شرط یک رجل سیاسی است و اعتقاد دارم در اورژانس توانسته‌ام این مدیریت را پیاده کنم.

مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور همچنین گفت: اقصاد ما مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی مبتنی ما بر عزت، حکمت و مصلحت است و همچنین و ساده‌اندیشی است که بگویم با آمریکا رابطه برقرار می‌کنم، در سیاست خارجی یک سطح ولایت فقیه را داریم و رییس جمهور یک رأی در مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد.

دکتر علمداری در بیان دلیل جابجا شدنش ازاورژانس ابراز داست: ما با هیچ کس مشکل نداشتیم و با آقای احمدی نژاد هم اختلاف نداشتیم اما خودم به‌دلیل شغل دانشگاهی، کار در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بود که از سازمان اورژانس خارج شدم.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های دانش بنیان و مردمی کردن اقتصاد از برنامه‌های ما است، ابراز داشت: پدافند غیرعامل یک بحث جدی برای کشور و مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید آن را در همه بیست و پنج حوزه اجرایی وارد کرد.

مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: دولت آینده باید پدافند غیرعامل را به‌شدت جدی بگیرد.

رییس اسبق سازمان اورژانس کشور ابراز داشت: من برای انتخابات ریاست جمهوری حتما مصمم هستم اما در هر صورت هر انسانی برای هرکاری اولویت ‌هایی دارد که اولویت اول من این است که با تصمیم جدی وارد شوم به‌دلیل این‌که برنامه دارم، اولویت دوم من هم شور و شوق انتخاباتی است.

وی با بیان این‌که من حتما به‌طور کامل اصول‌گرا هستم اما مستقل، گفت: نگاه مقام معظم رهبری اصول‌گرای اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب اصول‌گرا است.

مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور عنوان داشت: بزرگان نظام اعتقاد دارند که جریان انحرافی وجود دارد و من هم بر این اعتقاد هستم و این جریان را دخیل در جابجایی خود نمی‌دانم.

دکتر علمداری اظهار داشت: همه موفقیت‌های خود در اورژانس را مدیون خبرنگاران هستم./956/پ202/ج                                                     

 

 

ارسال نظرات