۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۶۶۰۴۴
امام جمعه دامغان:

نبش قبر "حجر بن عدی" با هدف ضربه زدن به وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: صهیونیسم جهانی با تخریب مکانهای مذهبی به دست وهابیون به دنبال ایجاد تفرقه و جنگ بین شیعه و سنی است.
حجت الاسلام سيد محمود ترابي امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان در آیین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته دامغان که در دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد، تخریب قبر حجر بی عدی صحابه پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) را یک فتنه مذهبی دانست و تصریح کرد: ایجاد فتنه مذهبی از اقدامات صهیونیسم جهانی به دست وهابیون است که با تخریب این مکانهای مذهبی به دنبال تفرقه و جنگ شیعه و سنی هستند.

 

وی با بیان اینکه، فتنه گران مذهبی بدانند که توطئه و ترفندهایشان راه به جایی نخواهند برد و شکست خورده است، گفت: ملت مسلمان بیدار است و با این گونه توطئه ها نیز آشنا است.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: همه نامزدهای انتخابات اعم از شوراها و ریاست جمهور باید قانون را فصل الخطاب بدانند و خصوصا کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به نظر شورا نگهبان احترام بگذارند.

 

خطیب جمعه دامغان افزود: اگر کاندیدایی رد صلاحیت شد به این معنا نیست که در جا و مسند دیگر از او استفاده و بهره گیری نشود بلکه بر اساس نظرات متخصصین شورای نگهبان نمی توانددر راس امور اجرایی کشور بنشیند.

 

حجت الاسلام ترابی به دیدار دست اندرکاران انتخابات با مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب نکات جالب و ارزشمندی در بحث و  موضوع انتخابات را به مجریان و دست اندکاران انتخابات گوشزد کردند که همه مطالب و نکاتی که مطرح شد مهم بود و باید مسؤولان خصوصا مجریان و دست اندرکاران انتخابات با دقت به آن عمل کنند و در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: یکی از نکات مهم که رهبر انقلاب در این دیدار به آن تاکید داشتند این بود که مجریان انتخابات به قانون عمل و آنرا اجرا کنند.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به نقش و جایگاه شورای نگهبان و ضمن تاکید بر اینکه این شورای در ساختار نظام سیاسی از یک جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: شورای نگهبان رسالت حفاظت از قانون اساسی و کار بررسی و تطابق آنرا بر عهده دارد و در این راستا از جایگاه رفیعی برخوردار است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان یادآور شد: شورای نگهبان قانون اساسی کار بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری را بر عهده دارد که از این طریق می کوشد مسؤولیت ها بر اساس قانون به اشخاصی واگذار شود که دارای توانایی، کاردانی و سوابق و مدیریت ممتاز باشند.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه شورای نگهبان به لطف خداوند متعال تا کنون در کارهای خود موفق بوده و از نهادهای مهم و تاثیرگذار جامعه به حساب می آید، خاطرنشان ساخت: اگر همه به قانون عمل کنیم هیچ مشکلی به وجود نمی آید و اگر قانون گریزی در جامعه ترویج پیدا کند جامعه دچار مشکل می شود./938/پ201/ب

ارسال نظرات