۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۶۸۱۳۸
ولایتی:

دولت آینده باید بیداری اسلامی را حمایت و تقویت کند

خبرگزاری رسا ـ عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه،‌ حمایت و تقویت این موج را از وظایف اصلی دولت آینده دانست و تاکید کرد: ما از زبان مسلمانان کشورهای دیگر به صراحت می‌شنیدیم که باورشان این است که اگر مشکلی برای ایران پیش بیاید، برای جهان اسلام پیش آمده است.
 علي اکبر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی اکبر ولایتی، عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت پیش از ظهر امروز پنج شنبه دوم خرداد ماه در همایش بیداری اسلامی، افق‌های آینده و انتخابات 92 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: امروز جمهوری اسلامی، فقط جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه جمهوری اسلامی ایران تأثیرگذار در کل منطقه و جهان اسلام است.

وی با بیان این‌که ممکن است برخی بگویند که تحولات اتفاق افتاده ربطی به ایران ندارد اما با دلایلی می‌توان اثبات کرد که شکل کار همان است که در انقلاب اسلامی شروع شد، ابراز داشت: در انقلاب اسلامی به‌جای این که گروه کوچکی اسلحه به دست بگیرند و با حکومت بجنگند، با دیدگاه امام خمینی(ره) که حضور میلیونی غیر مسلحانه همه مردم در میدان مبارزه و در خیابان و دادن شعارهای اسلامی بود، شاه سقوط کرد و دست آمریکا از ایران قطع شد.

دکتر ولایتی افزود: همین را مردم در مصر انجام دادند به‌ گونه ای که در میدان التحریر حضور میلیونی پیدا کردند، آغاز و انتهای حرکت شان در مسجد بود و شعارهای «الله اکبر و لا اله الا الله» سر می‌دادند.

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت اظهار داشت: اگر در کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی اتفاق افتاده کارهایی صورت می‌گیرد که خلاف توقع ما است، نشان می‌دهد طرف مقابل بیکار نیست؛ برای نمونه می‌گویند بخشش بدهی مصر از سوی سنای آمریکا، منوط بر این است که مصر رابطه‌اش را با اسراییل بر هم نزند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی می‌گویند مگر انرژی هسته‌ای چقدر می ارزد؛ در حالی که باید گفت قریب به پانصد رشته علمی و فناوری با انرژی هسته‌ای مرتبط است و اگر عقب بکشیم، می‌گویند باید حقوق بشر غرب را رعایت کنید و حتی می‌گویند تعداد کامیون‌های جنگی، توپ و فشنگ شما باید محدود باشد.

دکتر ولایتی تأکید کرد: یکی از وظایف دولت آینده این است که بیداری اسلامی و حمایت از آن در جهان اسلام را تقویت کند که این جزو راهبردهای اساسی مدنظر مقام معظم رهبری است.

وی ابراز داشت: ما از زبان مسلمانان کشورهای دیگر به صراحت می‌شنیدیم که باورشان این است که اگر مشکلی برای ایران پیش بیاید، برای جهان اسلام پیش آمده و آرزوی شان این است که انتخابات ایران پر شور برگزار شود و دولت قدرتمندی بر سر کار بیاید که مشکلات ایران و جهان اسلام را حل کند.

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت با اشاره به این‌که برنامه مکتوب ما هفته آینده به اطلاع افکار عمومی می‌رسد، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلی که امروز دامن گیر مردم است، تزلزل اعتماد مردم به تصمیمات اقتصادی دولت است که اگر بازسازی شود، ظرف مدت کوتاهی می‌شود دولت آینده طوری عمل کند که مردم باور کنند دولت قول‌هایی که می‌دهد را عمل می‎‌کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل حفظ ارزش پول ملی، کنترل گرانی افسار گسیخته، تورم و تأسیس بیمه سراسری به نام بیمه سلامت را از برنامه‌های اقتصادی خود عنوان کرد و گفت: با تیم‌های اقتصادی قوی که تشکیل دادیم، مشورت کرده‌ایم.

ولایتی گفت: سیاست فرهنگی ما بازگشت به فرهنگ خودی اسلامی ایرانی است؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی فرماندهی مشترک دستگاه‌های فرهنگی است که من از سال 69 تا به حال عضو این شورا هستم و اگر به مصوبات این شورا عمل شود، فرماندهی فرهنگی ما را به سمتی سیر می‌دهد که فرهنگ ایرانی اسلام احیا شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان این‌ پرداختن به فرهنگ عمومی کشور از دیگر برنامه‌های فرهنگی است، اظهار داشت: ایجاد باورهای لازم در جوانان و نوجوانان به ارزش‌های اسلامی ایرانی به نوعی زرهی بر تن آنها در برابر تهاجم فرهنگی است./956/پ202/ج

ارسال نظرات