۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۶۸۳۲۲

بررسی فقهی تبلیغات انتخابات در رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ رادیو معارف با برنامه «فقه پویا» مسؤولیت‌های فقهی و حقوقی ناشی از تبلیغات انتخاباتی را بررسی می‌کند.
بررسي فقهي تبليغات انتخابات در راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، با اعلام نهایی اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی از سوی این نامزدها، رادیو معارف با برنامه «فقه پویا» به مسؤولیت‌های فقهی و حقوقی ناشی از تبلیغات انتخاباتی ‌می‌پردازد.
در این برنامه محمود حکمت‌نیا معاون تحقیقی و پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان قاعده فقهی «لاضرر و لاضرار» در اسلام، به کنکاش در مورد ضررهای مادی و اخلاقی که ممکن است در تبلیغات انتخاباتی نامزدها و شیوه‌های اجرای این تبلیغات به دیگران وارد شود پرداخته و مصداق‌های آن از جمله چسباندن تبلیغات در مکان‌های نامناسب، اتهام زنی و رواج غیبت و تهمت در تبلیغات انتخاباتی را بیان می‌کند.
همچنین در مورد نتایج فقهی و حقوقی و بیان مسائل و وعده‌هایی که در شأن و حدود مسؤولیت‌های نامزد انتخاباتی نیست هم بحث و گفتگو خواهد شد.
برنامه «فقه پویا» کاری از گروه فقه و سیره به سردبیری و تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام محمدجواد طوسی و اجرای سیدمرتضی موسوی‌نژاد شنبه‌ها از ساعت 14:45 از رادیو معارف پخش و دوشنبه‌ها از ساعت 22 بازپخش می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل مباحث گذشته می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «فقه پویا» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند./9191/د102/ن
ارسال نظرات