۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۶۸۹۸۴
آیت‌الله حسینی بوشهری:

جامعتین تنها در صورت ضرورت ورود مصداقی به انتخابات خواهند داشت

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کردن شخص خاصی را به عنوان کاندیدای نظام و حاکمیت صحیح نداست و افزود: افرادی که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند می‌توانند مورد انتخاب مردم واقع شوند و این رأی مردم است که تعیین می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد.
آيت الله حسيني بوشهري آيت‌الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عصر امروز در حاشیه نشست خبری پانزدهمین اجلاسیه اساتید خارج و سطح عالی حوزه‌های علمیه در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب همواره حضور حداکثری  در انتخابات را مورد توجه قزار داده‌اند، یکی از وظایف قطعی حوزه‌های علمیه هم  تشویق و ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات است.
وی افزود: روحانیت، ائمه جمعه، ائمه جماعات و نهادهای روحانی باید تلاش کنند تا از فرصت‌های مختلف بهره برده و زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات مهیا کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که قرار است همایش‌هایی با عنوان حضور حداکثری در انتخابات در حرم مطهر و اماکن دیگر قم برگزار شود، اظهار داشت: با مسؤول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه هم هماهنگی‌هایی انجام دادیم  که در صورت امکان مبلغان بتوانند در راستای تبیین بیانات و خواسته‌های رهبری آنها را برای خلق حماسه سیاسی اعزام و تشویق کنند.
نظر جامعتین کاهش تعداد نفرات اصول‌گرا و وحدت بر روی یک فرد است
آیت‌الله حسینی بوشهری در پاسخ به سؤالی درباره  نظر جامعتین درباره معرفی مصداقی کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: حقیقت این است که نظر جامعتین از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی بر این بوده که تعداد نامزدهای اصولگرایان کاهش یافته و از تکثر آنها به دلیل پرهیز از پراکندگی آرا جلوگیری شود و به همین دلیل با مجموعه‌های اصول‌گرا برنامه‌هایی داشته و هنوز هم این حرکت وجود دارد.
وی افزود: ائتلاف‌هایی که با عنوان اصولگرایان وجود داشته این‌چنین اعلام کرده‌اند که بر تعهد اخلاقی خود پایبند هستند و نظر جامعتین را تمکین می‌کنند و تخلفی هم از این امر صورت نگرفته است.
ملاک رأی مردم است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی درباره شرایط کشور مبنی بر حمایت از یک کاندیدای خاص خاطرنشان کرد: اگر مقصود از حاکمیت شخص رهبر معظم انقلاب باشد ایشان بارها فرموده‌اند من یک رای بیشتر ندارم و کسی هم از آن مطلع نیست و از مجموعه گفت‌و‌گوهای ایشان برداشتی در مورد شخص خاصی نداشته‌ایم، ایشان به کاندیداها هم فرموده‌اند توصیه‌ای برای ورود یا عدم ورود شما نداشته و ملاک رأی مردم است.
رأی مردم تعیین‌کننده رییس جمهور است
وی مطرح کردن شخص خاصی را به عنوان کاندیدای نظام و حاکمیت صحیح نداست و افزود: افرادی که از سوی  شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند می‌توانند مورد انتخاب مردم واقع شوند و این  رأی مردم است که تعیین می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که تاکنون بنا بر این نبوده که جامعتین ورود مصداقی به انتخابات داشته باشد، ابراز داشت: هدف جامعتین جلوگیری از تکثر آرای کاندیداهای اصولگرا است و تلاش براین است که از میان اصول‌گرایان یک فرد مطرح شود و جامعتین فقط در صورتی که ضرورت ایجاب کند آن هم با توجه به شرایط و موقعیت کشور ورود مصداقی به انتخابات پیدا می‌کند.
روحانیت باید مردم را از مسائل جنجالی دور نگه دارند
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیت باید مروج اخلاق و معنویت باشند، عنوان کرد: روحانیت باید مردم را از مسائل جنجالی دور نگه دارند و مردم را از توطئه‌های دشمنان آگاه و میزان تأثیرگذاری حضور حداکثری در انتخابات را تشریح کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسرکشور گفت: طلاب و افراد مربوط به حوزه باید مراقب باشند که در وادی قرار نگیرند که شایسته آنها نیست چون آنها راهنمایان جامعه بوده و باید سبک زندگی را به مردم بیاموزند اما اگر خود از شرایط منفی تاثیر بپذیرند شایسته نخواهد بود و مورد پسند مدیریت حوزه نیز واقع نمی‌شود./907/پ202/ج
ارسال نظرات