۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۶۹۳۹۶

راه‌اندازی مرکز ازدواج آسان در یک امامزاده

خبرگزاری رسا ـ مدیر آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان از راه اندازی مرکز ازدواج در این آستان مقدس خبر داد.
حجت الاسلام فردوسي جشن ازدواج

حجت الاسلام حسن فردوسی، مدیر آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع)، درگفت و گو با خبرنگار رسا در کاشان با اعلام راه اندازی مرکز ازدواج در این آستان، ایجاد انگیزه جوانان برای ازدواج، فرهنگ سازی ازدواج و ازدواج هایی با مهریه مناسب را از مهم ترین اهداف راه اندازی مرکز ازدواج در آستان مقدس حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) دانست.

وی ازدواج آسان را محصول گرایش به سیره و سنت نبوی و علوی توصیف کرد و خاطر نشان کرد: هرچه زندگی فردی و اجتماعی خود را بر محوریت آرمان های دین مقدس اسلام و ارزش ها ی آن تنظیم کنیم به همان میزان قادر خواهیم بود، سلامت جامعه را حفظ و آسیب‌ها را از بین ببریم.

حجت الاسلام فردوسی در ادامه با بیان این که پایه واساس خانواده با ازدواج آغاز می شود، با مهم خواندن این موضوع بر تشکیل خانواده‌های پایدار و مستحکم تأکید کرد و ابراز داشت: اکنون زوج هایی هستند که زندگی مشترک خود را درکنار بارگاه ملکوتی فرزند امام محمدباقر(ع) آغاز می کنند و این مکان را تداعی کننده مدینه و کربلا می دانند و باید تلاش کرد این مرکز در بهترین شرایط و با بیشترین تأثیرگذاری راه اندازی شود.

مدیر آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع)، اهدای هدایای نفیس و تجلیل از زوج های جوان را از برنامه های این مرکز دانست و اظهارداشت: برگزاری جشن های ازدواج آسان از مهم ترین برنامه های آینده این مرکز است که پس از نام نویسی متقاضیان به مناسبت های گوناگون به صورت دوره ای برگزار خواهد شد. 

گفتنی است، حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) یکی از چهار امامزاده معلوم النسب مدفون در ایران که کنیه آن حضرت ابوالحسن ملقب به طاهر، فرزند بلافصل امام پنجم (ع) در مشهد اردهال مدفون است و این امامزاده عظیم الشأن برادر امام جعفر صادق(ع) پدر یکی از زوج های امام کاظم(ع) به نام فاطمه بوده و نماینده دو امام در منطقه کاشان و اردهال بوده است.

امامزاده حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر (ع) و برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد که پس از سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شده و پس از یک جنگ نا برابر بطور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) به شهادت می رسد./939/ت302/غ

ارسال نظرات