۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۱۲۹

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ بازدید بازرسان سازمان دارالقرآن الکریم از تشکل‌های قرآنی بخش مرکزی قم، همایش طلا یه‌داران تبلیغ در بخش جعفرآباد قم و گسترش برنامه‌های قرآنی در قنوات برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: بازدید بازرسان سازمان دارالقرآن الکریم از تشکل‌های قرآنی بخش مرکزی قم با هدف بررسی وضعیت کمی و کیفی و ارزیابی نحوه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی دارالقرآن الکریم و خانه‌های قرآنی روستایی و همچنین مراکز قرآنی بوده است.
وی افزود: در این بازدید شیوه کلاس‌داری، پرونده قرآن آموزان و همچنین امکانات و مکان آموزشی قرآن آموزان از سوی بازرسان مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گفته حجت‌الاسلام سجادی‌تبار، با وجود محدودیت امکانات، تلاش این مراکز فرهنگی در پیشبرد اهداف قرآنی رضایت بخش است.
سلسله همایش‌های« سبک زندگی اسلامی سبک زندگی قرآنی» در قم
سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی قرآنی با موضوع مدیریت تغذیه در ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی نور وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
سلسله همایش سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی قرآنی از سوی مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم برگزار می‌شود که یکی از این همایش‌ها با موضوع مدیریت تغذیه در ماه مبارک رمضان است که با سخنرانی دکتر حق ویسی برگزار شد.
دکتر حق ویسی در این همایش به تشریح اصول تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان پرداخت.
با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و کاربردی بودن این همایش، خانواده‌های منطقه نیروگاه از این همایش استقبال کردند.
گسترش برنامه‌های قرآنی در قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از گسترش فعالیت‌های قرآنی خواهران در ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: مرکز آموزش قرآن آل یاسین ویژه خواهران که زیر نظر این اداره فرهنگی است در دو مقطع سنی نوجوانان و جوانان در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم قرآن کریم مشغول به فعالیت است.
وی افزود: مرکز قرآنی خواهران در نظر دارد در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی را برای بهره‌گیری هر چه بیشتر ساکنان از فیوضات این ماه برگزار کند.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار گفت: جلسه ترتیل خوانی و همچنین برگزاری کلاس‌های روخوانی و تجوید و حفظ و مفاهیم قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز قرآنی در این ماه الهی است.
لزوم وحدت رویه در فعالیت‌های دهیاران و روحانیان مستقر
در جلسه فرهنگی بخش کهک بر لزوم وحدت رویه در فعالیت‌های دهیاران روستاها و روحانیان مستقر تأکید شد.
جلسه فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی قم، بخشدار کهک، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک، نماینده امام جمعه، روحانیان مستقر و دهیاران روستاهای این بخش در محل بخشداری کهک برگزار شد.
در ابتدای این جلسه بخشدار کهک با قدردانی از تلاش‌هایی که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود بر ضرورت توسعه برنامه‌های فرهنگی در روستاها تأکید کرد.
حجت‌الاسلام خلیل سمیعا، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های این اداره از قبیل اعزام مبلغ، طرح اوقات فراغت و برنامه‌های قرآنی ارائه کرد.
وی گفت: در زمینه اعزام مبلغ هیچ مشکلی وجود ندارد و تمامی روستاهای بخش کهک در ماه مبارک رمضان فعال هستند.
در پایان این جلسه دهیاران و روحانیان مستقر مطالب خود را بیان کرده و خواستار وحدت رویه و انسجام در امور فرهنگی شدند.
سه مدال طلا، یک نقره و چهار برنز، ارمغان ووشوکاران مجتمع نور قم
تیم ووشو مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم که در مسابقات قهرمانی نانچوان ووشو کشور شرکت کرده بود صاحب 7 مدال طلا شد.
در این مسابقات محمدحسن عباسی در وزن 43 کیلوگرم، امید حسین نصرتی در وزن 46 کیلوگرم و امید محمد قلیچ خانی در بخش فرم نن گوئن صاحب گردن آویز طلا شده‌اند.
امید محمد قلیچ خانی در فرم نانچوان صاحب مدال برنز این مسابقات شده است.
همچنین امید نجفی پور در وزن 70 کیلوگرم، احمدرضا شیخی در وزن 52 کیلوگرم، امید حسین بختیاری در وزن 40 کیلوگرم و میرحیدر حسینی در وزن 37 کیلوگرم صاحب عناوین سومی این رقابت‌ها شدند.
همایش طلا یه‌داران تبلیغ در بخش جعفرآباد قم
همایش طلا یه داران تبلیغ به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.
گردهمایی روحانیان مستقر و اعزامی بخش جعفرآباد قم در محل دارالقرآن الکریم این بخش برگزار شد.
در این گردهمایی که به میزبانی امام جمعه جعفریه و اداره تبلیغات اسلامی جعفریه انجام شد ابتدا حجت‌الاسلام دهقانی، امام جمعه جعفریه مطالبی در مورد فضیلت ماه مبارک رمضان و تبلیغ در این ماه بیان کرد.
سپس حجت‌الاسلام تقوی، مسؤول گزینش ائمه جمعه سراسر کشور درباره نقش روحانیت در عصر حاضر و وظایف سنگینی که بر دوش دارند به ایراد سخن پرداخت و گفت: همانطور که دشمن با ابزار مختلف در جهت جذب توده مردم به ویژه جوانان تلاش می‌کند ما روحانیان هم باید در جهت خنثی کردن نقشه‌های شوم آنها با برنامه‌ریزی صحیح کار کنیم.
در این جلسه که رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه هم حضور داشت با بعضی از روحانیان پیرامون مسائل فرهنگی بخش تبادل نظر شد.
برگزاری مراسم جزء خوانی در مساجد شهری و روستایی بخش جعفرآباد قم
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه از برگزاری آیین جزء خوانی قرآن کریم در مساجد شهری و روستایی بخش جعفرآباد قم به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.
وحید اکبری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اعلام این خبر گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی و اشاعه آموزه‌های قرآنی مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مساجد شهری و روستایی بخش جعفرآباد برگزار می‌شود.
وی افزود: این محافل با هدف آشنا کردن نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی، قرآنی و پیروی از آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود.
به گفته اکبری، اداره تبلیغات اسلامی جعفریه از این برنامه‌ها حمایت می‌کند./907/د101/ع
ارسال نظرات