۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۷۷۲۰۶
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(11)؛

آیت الله موسوی جزایری: منشأ پیشرفت‌های معنوی بندگی خدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که اساس و منشأ همه کمالات و پیشرفت های معنوی بندگی خداوند است، ابراز داشت: اگر خواهان بالاترین مقام ها هستیم باید بندگی خدا را به خوبی و شایسته انجام دهیم و وجود خویش را تسلیم خداوند متعال کنیم
سحر خيزان آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در یازدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «اَشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ کَما شَهِدَ اللَّهُ لِنَفْسِهِ وَ شَهِدَتْ لَهُ مَلاَّئِکَتُهُ وَاُولُوا الْعِلْمِ مِنْ خَلْقِهِ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ الْمُنْتَجَبُ وَ رَسُولُهُ الْمُرْتَضى اَرْسَلَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، اظهار داشت: شهادتین ستون و قوام دین مبین اسلام است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که اساس و منشأ همه کمالات و پیشرفت های معنوی بندگی خداوند است، ابراز داشت: اگر خواهان بالاترین مقام ها هستیم باید بندگی خدا را به خوبی و شایسته انجام دهیم و وجود خویش را تسلیم خداوند متعال کنیم.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به داستان معراج پیامبراکرم(ص)، تأکید کرد: معراج پیامبر(ص) ظهور اوج بندگی خداوند بود و پیامبر(ص) با بندگی محض خداوند به برترین کمالات عالیه انسان دست یافت.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این بندگی خداوند میدان وسیعی است که بهره مندی از آن برای همگان محیا است، بیان داشت: راه برای رسیدن به کمالات انسان محیا است و خداوند متعال به بندگان خود نشانه و راه را نشان داده اما تنبلی سبب می شود که انسان از مسیر الهی خود دور شود.

وی با بیان این که رسیدن به درجات عالیه همت می خواهد و دارای زحمت است، تصریح کرد: رسیدن به کمالات الهی زحمت دارد و در این مسیر خداوند متعال از خود کوتاهی نشان نداده و میدان وسیعی را در اختیار بندگان خود قرار داده است اما این بندگان هستند که تنبلی می کنند و این فرصت طلایی را از دست می دهند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که خداوند همه مخلوقات را برای پرستش و ستایش خویش آفریده است، خاطرنشان کرد: میدان بندگی خداوند بسیار وسیع و گسترده است و در این میدان هر چقدر رو به جلو حرکت کنیم، فضا برای ما وسیع تر می شود و دریچه های بیشتری پیشروی انسان قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که بالاترین شخصی که در راه بندگی خداوند به همه کمالات انسانی رسید، پیامبر اکرم(ص) است، اظهار داشت: پس از پیامبر حضرت علی(ع)، ائمه معصومین و پیامبران الوالعزم و انبیا هستند که به درجات عالیه انسانی رسیدند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان مرکب راه وار و هموار رسیدن به عروج الهی را بندگی خداوند متعال دانست و گفت: باید در بندگی پرودگار عالم غرق شد و از شوق و لذت این هدیه بزرگ الهی بهترین استفاده را بکنیم؛ خود را نباید سرگرم دنیای فانی بکنیم، باید در وجود ذات مقدس الهی فنا شویم و به درجات عالیه انسانی برسیم.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: میدان بندگی باز و وسیع است و خداوند متعال با تهیه امکانات همه بندگان را برای حضور در این میدان فراخوانده است؛ چه بسا هرکس که در این میدان حضور پیدا کند به درجات عالیه انسانی خواهد رسید و کسانی که از حضور در این میدان خودداری می کنند، به یقین ضرر خواهند کرد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که گفتار و رفتارمان باید همواره برابر باشد، ابراز داشت: وقتی حرفی را می زنیم باید به آن عمل کنیم و به عهد خود پایبند باشیم؛ چراکه خلف وعده با پروردگار عالم شایسته و مطلوب نیست.

آیت الله موسوی جزایری عبودیت را عامل اصلی برتری پیامبر(ص) بر دیگر بندگان است، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) در ذات اقدس الهی غرق شده بود و این خود سبب شد که پیامبر به درجات عالیه انسانی و عروج الی الله برسد.

وی با بیان این که خداوند متعال با چشم قابل رؤیت نیست، خاطرنشان کرد: خداوند متعال جسم نیست که ما بخواهیم او را مشاهده کنیم بلکه خداوند متعال را می توان با حقیقت و نور معرفت ایمان مشاهده کرد./9461/پ202/س

ارسال نظرات