۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۷۷۲۲۳

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا - ایجاد 127 پایگاه اوقات فراغت در قم،برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در قمو برگزاری جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی در قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام شیخ مراد حیدری، دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: 127 پایگاه اوقات فراغت از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: این پایگاه‌ها در دو قالب هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت برای ایام تابستان و اوقات فراغت در سطح استان قم برپا شده است که 44 پایگاه آن مربوط به هسته فرهنگی جوان و مابقی بوستان‌های معرفت است که در هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکیه‌ها برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به تحت پوشش قرار دادن سنین مختلف کودکان، نوجوانان و جوانان در این طرح ادامه داد: هسته‌های فرهنگی جوان سنین 15 تا 25 سال و بوستان‌های معرفت سنین 9 تا 14 سال را زیر پوشش قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام حیدری بیان داشت: از 127 پایگاه موجود 20 پایگاه در اختیار بانوان است و اداره کل تبلیغات اسلامی برنامه‌های مختلفی را برای آنها برگزار می‌کند.
وی پیش بینی کرد: سه هزار نفر در طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم شرکت کنند.
دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت تابستان اداره کل تبلیغات اسلامی قم یادآور شد: برنامه‌های طرح اوقات فراغت پیرامون مباحث قرآنی، عقیدتی، عفاف و حجاب، اندیشه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است که در حاشیه آن برنامه‌هایی همچون مسابقات مقاله نویسی، اردوهای تفریحی و استخر برگزار می‌شود.
وی افزود: 25 پایگاه اوقات فراغت در بخش‌ها، روستاها و توابع استان قم برپا شده است.
حجت‌الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: 70 روحانی به عنوان مبلغ و مربی در این طرح حضور دارند و هر پایگاه دارای یک روحانی ثابت است.
به گفته وی، طرح هسته فرهنگی جوان در قالب کارگاه‌های علمی و تخصصی برگزار می‌شود تا دانش آموزان بتوانند درباره موضوع مطرح شده به تحقیق و مطالعه بپردازند.
دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: این طرح تا پایان مردادماه ادامه دارد.
ایجاد 12 پایگاه اوقات فراغت در کهک
رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک از تشکیل 12 پایگاه اوقات فراغت در این بخش خبر داد.
حجت‌الاسلام خلیل سمیعا گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان سه پایگاه هسته فرهنگی جوان و 9 پایگاه بوستان معرفت در بخش کهک قم تشکیل شده است.
وی ادامه داد: برنامه‌های این پایگاه‌ها از سوی روحانیان مستقر روستاها اجرا می‌شود.
به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک در این برنامه‌ها تعمیق‌بخشی به باورهای دینی و اعتقادی کودکان، نوجوانان و جوانان مورد توجه قرار گرفته است.
برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در قم
دبیر اجرایی دهمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئات مذهبی قم از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در ورزشگاه شهید حیدریان با هدف جذب جوانان به مسائل دینی و مذهبی خبر داد.
جواد اشعری اظهار داشت: بخش ورزشی دهمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئات مذهبی در ورزشگاه شهید حیدریان با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی با هدف جذب جوانان به مسائل دینی و مذهبی در حال انجام است.
وی بیان داشت: در این ایستگاه کتاب‌های مذهبی، تاریخی، اجتماعی و نرم افزارهای مذهبی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود، همچنین دستگاه بلوتوث در این ایستگاه وجود دارد که پیام‌ها و کلیپ‌های کوتاه مذهبی را به تماشاگران علاقه‌مند ارسال می‌کند.
دبیر اجرایی دهمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئات مذهبی قم عنوان کرد: برگه‌های مسابقه‌ای از کلام معصومان هر شب با رنگ‌های مختلف تحت عنوان «روز شمار فرهنگی و ورزشی» از کلام معصومان در این مکان برگزار می‌شود، این مسابقه هر شب به نام یک شهید از شهیدان استان قم و با حضور خانواده‌های شهیدان و مردم برگزار می‌شود و به قید قرعه نیز به برگزیدگان این مسابقه جوایزی نیز اعطا می‌شود.
وی با بیان این‌که در نمازخانه این ورزشگاه فضای فرهنگی حاکم است، اظهار داشت: همچنین در این ایستگاه واحد مشاوره مذهبی و اجتماعی دایر است که نکات شرعی مورد نیاز جوانان را نیز متذکر می‌شوند.
اشعری ابراز کرد: مسابقه بزرگ معنوی هیئات مذهبی برای سومین بار اواخر ماه رمضان در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: محتوای این مسابقه مسائل قرآنی، اعتقادی، احکام و تاریخی است که جزوه سؤاالات آن در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود 15 هزار نفر تا پایان ماه در این مسابقه شرکت کنند.
دبیر اجرایی دهمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئات مذهبی قم یادآور شد: برگزاری مسابقه قرآنی ویژه خانواده اعضای هیئات مذهبی از دیگر مسابقات است که به صورت حضوری و اینترنتی برگزار خواهد شد.
اشعری در پایان افزود: بنرهایی طراحی شده است که دارای یک کلام از پیام‌های شهدا و تصاویری از شهدا است و در این ورزشگاه نصب شده است.
برگزاری جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی در قم
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم از برگزاری جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئات مذهبی در ماه رمضان در قم خبر داد.
محمد علی بختیاری‌زاده گفت: دهمین جشنواره قرآنی، فرهنگی ورزشی هیئات مذهبی امسال با رویکردی جدید در سه محور قرآنی، فرهنگی و ورزشی برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است و این برای این‌ است که در بین اعضای هیئات مذهبی جذابیت و رقابت در ماه رمضان در برگزاری محافل قرآنی ایجاد شود.
وی عنوان کرد: امسال برای اولین بار ائتلافی از هیئات مذهبی در مناطق مختلف شهر قم ایجاد شده تا در راستای رسمی برگزار شدن محافل و جلسات قرآنی با استفاده از قاریان برجسته در ماه رمضان فعالیت کنند و این عمل فرهنگ سازی شده و تبلیغ در سطح شهر با سلیقه‌ها و مدیریت درست اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان جذب این محافل شوند.
وی ادامه داد: تعدادی از هیئات در حال انجام این اقدام هستند و بر آن هستیم تا در آینده این‌گونه محافل به صورت جامع انجام شود.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم تصریح کرد: همچنین قرائت قرآن در کنار جلسات مستمر این هیئات در ماه رمضان همه ساله در 300 هیأت مذهبی سیار و در میان اعضای این هیئات در ماه رمضان انجام می‌شود و در کنار آن مسابقات قرآنی نیز برگزار می‌شود.
وی افزود: در بعد فرهنگی این جشنواره مسابقه فرهنگی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و احکام در میان اعضای هیئات مذهبی برگزار می‌شود که نمونه سؤالات آن در جزوه‌ای گردآوری شده است و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم عنوان کرد: این مسابقه با هدف بالارفتن اطلاعات عمومی خانواده‌های هیئات مذهبی برگزار می‌شود و کمک هزینه سفر به کربلا و مشهد و همچنین وجه نقد از جوایز این مسابقه است.
بختیاری‌زاده عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 300 هیأت مذهبی با بیش از هزار نفر از اعضای این هیئات در مسابقات فرهنگی هیئات مذهبی شرکت کردند و امسال تعداد این شرکت کنندگان به دلیل آسان بودن سؤالات و دستیابی سریع به جزوه افزایش پیدا می‌کند.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم ابراز کرد: بیش از 2 هزار هیأت مذهبی در استان قم وجود دارد که در این بین 700 هیأت به صورت مستمر فعال هستند.
وی با اشاره به بخش ورزشی این جشنواره افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که شورای هیئات مذهبی قم با اداره کل ورزش و جوانان قم انعقاد کرده است بنا شد تا بخش ورزش این جشنواره را هیأت فوتسال قم انجام دهد و قسمت فرهنگی آن را نیز از سوی شورا صورت گیرد.
اعزام 30 مبلغ دینی به مساجد شهری، روستایی و مراکز فرهنگی بخش جعفرآباد قم
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه از اعزام 30 نفر از مبلغان به مناسبت ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف شهری و روستایی این بخش خبر داد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اگر می‌خواهیم کلام ما در جان جامعه نفود کند باید خودمان عامل باشیم و تبلیغ دین الهی را که در واقع رسالت انبیا است، جزو وظایف ذاتی خود بشماریم در این صورت کارهای فرهنگی تبدیل به ذخایر اخروی می‌شوند و انسان به توفیق الهی می‌رسد.
وی تصریح کرد: روحانیان اعزامی ضمن اقامه نماز جماعت، به تبیین شبهات و برگزاری کلاس احکام و عقاید، برگزاری جلسات و محافل قرآنی می‌پردازند.
برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مسجد اعظم قنوات
جلسات تفسیر قرآن در مسجد اعظم و مصلای نماز جمعه قنوات در حال اجرا است.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: در ایام پربرکت ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و قرآن، ماه میهمانی خدا جلسات تفسیر قرآن کریم در مسجد اعظم و مصلای نماز جمعه قنوات از سوی حجت‌الاسلام علی منتظری، امام جمعه این شهر همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر برقرار است.
وی افزود: در ابتدای این جلسات نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شده و سپس تفسیر به صورت موضوعی از سوی حجت‌الاسلام منتظری ارئه می‌شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات ادامه داد: برگزاری چنین جلساتی با هدف آشنایی جوانان و قشرهای مختلف مردم با معانی و مفاهیم و نکات کاربردی قرآن است و به کار بستن این نکات در زندگی شخصی و اجتماعی، سبب پیشرفت معننوی و مادی فرد و جامعه خواهد بود.
برگزاری طرح اوقات فراغت در روستای لنگرود قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر قنوات گفت: کلاس‌های اوقات فراغت ویژه نوجوانان وجوانان در روستای لنگرود در حال برگزاری است.
حجت‌الاسلام سیدحسین سجادی‌تبار اظهار داشت: با توجه به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فصل تابستان کلاس‌های متعددی در روستای لنگرود برگزار می‌شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این طرح آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با مبانی دینی و قرآنی و همچنین معرفی رشته‌های دینی و فرهنگی و ایجاد فضایی شاد برای جوانان و نوجوانان است./907/پ202/ن
ارسال نظرات