۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۷۸۳۳۳
کارشناس امور دینی:

بهره گیری از دین، عقل و ادب انسان را به آرامش می رساند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور دینی گفت: دین، عقل، ادب و حسن خلق از مهم ترین موارد و ارکان شرایط آرامش در زندگی اسلامی است که افراد می توانند با بهره گیری از این عناصر به آرامش در زندگی برسند.
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، سید ابراهیم حسینی اراکی، کارشناس امور دینی، عصر امروز در مسجد امام حسین(ع) کرمان، گفت: دین الهی، ما را از بلاها حفظ می‌کند و به ما آرامش می دهد.

وی در ادامه افزود: بهترین شیوه زندگی، زندگی دین محور است، و اگر مشاهده شد فردی ادعای دین داری می کند ولی زندگی زیبا و خوشی ندارد این فرد خیال می کند که دین دار است و در دین داری خود شک کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دین، عقل، ادب و حسن خلق از مهم ترین موارد و ارکان شرایط  آرامش در زندگی اسلامی است که افراد می توانند با بهره گیری از این عناصر به آرامش در زندگی برسند.

حجت الاسلام حسینی اراکی با توجه به گفت و گوی حضرت موسی و خداوند رحمان، به شرایط آرامش در زندگی پرداخت و اظهار داشت: دین ما را حفظ می کند و در برخی موارد مشاهده می شود افراد بخاطر دین داری بر خدا و مردم منت می گذارند و این باعث فنا و از بین رفتن اثر دین در زندگی می شود.

این کارشناس امور دینی در ادامه به سایر مضامین گفت و گوی حضرت موسی و خداوند متعال اشاره و تصریح کرد: تا زمانی که انسان عیب هایش تمام نشده نباید به عیب های دیگران بپرازد.

وی ابراز داشت: ما زمانی می توانیم خود را ایمن از شر شیطان بدانیم که او را مرده ببینیم بنابراین تا زمانی که شیطان مهلت داده شده نباید از او غافل شد.

حجت‏الاسلام حسینی اراکی تأکید کرد: روزی انسان دست خدا است و تا زمانی که خداوند رحمان را تکیه گاه خود بدانیم نباید نگران روزی خود باشیم.

وی در پایان یادآور شد: دین راه نجات است و مسلمانان باید به این مطلب اهمیت و بهاء بیشتری بدهند تا به فواید دین داری مطابق آن چه در روایات وجود دارد برسند./970/پ202/پ

ارسال نظرات