۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۷۸۳۶۵
سالگرد پایان جنگ دو کره؛

جشن در کره جنوبی قدرت نمایی در کره شمالی

خبرگزاری رسا ـ شصتمین مراسم سالگرد امضای پیمان آتش بس میان کره شمالی و جنوبی روز شنبه، در دو کشور جشن گرفته شد.
روابط دو کره

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه یورونیوز در خبری گفت: شصتمین مراسم سالگرد امضای پیمان آتش بس میان کره شمالی و جنوبی روز شنبه، در دو کشور جشن گرفته شد. امضای پیمان آتش بس به جنگ سه ساله در شبه جزیره کره، در دهه پنجاه میلادی پایان داد.


برگزاری این مراسم در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی با انجام رژه و قدرت نمایی نظامی همراه بود و طی آن تعدادی از موشک های میان برد نیز به نمایش گذاشته شدند.


به گفته این شبکه؛ معاون رییس جمهوری چین، تنها متحد کره شمالی در این جنگ، از مقامات خارجی شرکت کننده دراین مراسم بود که در کنار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی حاضر شد.


یورونیوز در ادامه افزود: پارک گئون هه، رییس جمهوری کره جنوبی نیز در مراسم جشن امضای پیمان آتش بس که در سالن یادبود جنگ در سئول، پایتخت برگزار شد، گفت که کشورش «تحریکات» همسایه شمالی را تحمل نخواهد کرد و افزود که سئول باید تلاش کند با پیونگ یانگ اعتماد متقابل برقرار شود.


خانم پارک همچنین گفت: اگر کره شمالی تصمیم درستی بگیرد ما هم همکاری و گفتگو را با این کشور گسترش خواهیم داد و راه را برای بهبود روابط دوجانبه میان دو کره باز خواهیم کرد.

 

 

گفتنی است تنش ها در شبه جزیره کره در ماه های مارس و آوریل، بدنبال بکارگیری لفاظی های تهدیدآمیز توسط پیونگ یانگ و مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی افزایش داشت.


در مراسم روز شنبه در سئول، همچنین تعدادی از سربازان سابق از زلاندنو و ایالات متحده آمریکا که در جنگ دو کره، در کنار سربازان کره جنوبی جنگیده بودند، شرکت کردند.


جان کی، نخست وزیر زلاندنو نیز در مراسم سئول شرکت کرد.
\1421\1409\ح

ارسال نظرات